Äggledarspolning gav osäkert resultat?
Undrar om ngn kan svara på detta eller kommentera. Jag var på äggledarspolning idag för att se om det funge som d ska. Jag o sambon har ej lyckats bli gravida trots 2 års försök. Det visade sig att läkaren inte kunde ge mig ett säkert svar på vart vätskan flöt någonstans. Hon sa att hon såg att den flöt in i buken men kunde inte bekräfta att den flöt in i äggstocken då det inte syntes.
Jag var jätteförvirrad o frågade om det innebär att äggledarna inte bär vara ngt hinder och hon sa nej det bör de inte. Men hur kan hon bekräfra det om hon inte såg att vätskan faktiskt flöt in i själva äggstocken? Tänk om d är ngt honder precis vid äggstocken? Ngn som tycker detta låter rimligt? Ska jag kräva fler undersökmingar/spolningar. Verkar som att de redan bestämt att jag ska göra ivf pga mitt låga amh på 0,1. Jag är 32 år gammal. Visst gör jag ivf om behövs, men jag menar , tänk om det är äggledar- äggstockspassagen som är täppt på nåt sätt och de missat det. Isf kanske jag skulle behöva ta bort vad det än är som hindrar och kanske skulle vi lyckas bli gravida naturligt. Sambons spermier är av bra kvalitet o många.
Vore bara skönt att slippa horminbehandlingar etc.
Vad tror ni jag bör göra?