Normalt för bebis att ändra mindre o oroligt.?
Hej! Min snart 7 veckors kille har vid amning ätit väldigt lugnt (tömmer bägge bröstet) och visar tydligt när han varit mätt genom att släppa taget om bröstet och bara vara lugn tyst och glad.
För kanske 3 dagar sedan har han börjat bli lite bökig. Han kanske suger på bröstet i ett par minuter sen skriker och gråter han och vägrar fortsätta. Får lugna honom, iallafall försöka, för att sedan försöka sätta honom till bröstet igen. Kan ta flera minuter innan han greppar tag igen. Han visar att han söker bröstet men tar aldrig tag i det.. och ett tag tänkte jag att han kanske nte var hungrig så lyfte iväg honom men då gallskrek han för han förmodligen är hungrig!!
Varför beter han sig såhär? Även idag när han lyckades amma "upp" nästan bägge brösten och inte ville fortsätta var han gnällig och inte lugn som han brukar vara som mätt.
(Inte helt tömda bröst så det finns mer om han skulle vilja)
Mjölk finns det..
Är orolig eftersom fram tills 5 veckor gick han upp cirka 400g/veckan och den senaste veckan 120g (vilket jag vet är normalt då även BVC säger att han kan ju inte fortsätta gå upp 400g veckan).
Men kopplar det till att han äter sämre. Och mindre!
Men går man upp 400g så åt han väl mer? Inget konstigt med det? Kanske är så att han inte behöver lika mycket mat nu?? Att det reglerats?