• KarinMedK

Dreads - längd på håret

OBS! Detta är inte en tråd för folk att diskutera om dreads är snyggt eller inte.

Jag funderar på att skaffa dreads. Har gjort det länge nu. Men efter en allergisk reaktion i hårbotten i våras så var jag tvungen att klippa mig kort. Nu undrar jag, hur långt hår måste man ha för att kunna sätta in dreads (med extensions)?

Räcker det med mina dryga 10 cm på huvudet (men kortare) på sidorna?

• Svar på tråden Dreads - längd på håret
  • Mooomin
    lalsldlflglhljlk skrev 2016-11-01 21:13:56 följande:

Läs detta först: everydayfeminism.com/2015/07/white-people-black-hairstyles/

Och nej, det kommer inte bli bra om du bara har 10 cm långt hår, dreadsen kommer bli typ 3 cm = ser förmodligen bara dumt ut.

Hon skrev ju att hon kan tänka sig att sätta i extentions och då räcker 10 cm gott och väl!
  • Mooomin

10 cm räcker till att göra små dread-stumpar att fästa extentions i, men kortare än så blir nog lite svårt..

• KarinMedK

Ja, jag förstår ju självklart att jag inte har tillräckligt med hår för att göra dreads av mitt eget. Ha ha, det hade nog sett riktigt kul ut.

Misstänker dock att i och med att håret är kort på sidorna så måste jag nog vänta ett tag till.

• Mooomin
    KarinMedK skrev 2016-11-02 09:10:27 följande:

Ja, jag förstår ju självklart att jag inte har tillräckligt med hår för att göra dreads av mitt eget. Ha ha, det hade nog sett riktigt kul ut.

Misstänker dock att i och med att håret är kort på sidorna så måste jag nog vänta ett tag till.

Ja, du lär behöva vänta tills det är ca 10 cm på sidorna.. Lycka till.

Själv håller jag på och spar ut mitt egna hår. Jag hade 50/50 med eget och extentions förut men vill ha dreads av mitt eget hår istället. Det var såååå snyggt och jag längtar tills jag kan göra dom. (Om ett år ca) :D
Svar på tråden Dreads - längd på håret