• Vårt väntrum

Söker en äggdonator

Hej!

Min man och jag behöver göra äggdonation. Vi har gjort 9ivf, 8 fullbordade och några fet.
    Aldrig fått ett + ????
    I 7år har vi försökt..

Nu går vi vidare med äd. Men då vi måste gå privat gäller det att vi även kan bidra med en donator till kön. Det kan alltså vara en korsdonation om man så önskar.
    En osjälvisk kvinna 23+ vill vi gärna komma i kontakt med.
    Kanske går någon här i donationstankar och vill hjälpa oss att få en liten...

Följ oss på bloggen www.vartvantrum.blogg.se
    Maila på vartvantrum@gmail.com

Kram

• Svar på tråden Söker en äggdonator
  • Sessan2016

Förstår att ni haft det tufft, jag och min man har också gjort 8 ivf:er så jag förstår hur ni känner. En liten fråga bara, ni har inte funderar på att göra äggdonation utomlands? Där är det oftast inte några som helst väntetider. Även om ni hittar en donator i Sverige har jag förstått att man måste ta prover med 6 månaders mellanrum innan man kan godkänna en donator så även det gör ju att det tar lång tid. Utomlands har de inte dessa regler så det går betydligt fortare. Vi har gjort äggdonation utomlands vilket fungerade på första försöket och vi får barn till våren. Ett tips bara även om jag förstår att ni säkert redan känner till den möjligheten.

• Vårt väntrum
    Sessan2016 skrev 2016-11-02 22:57:25 följande:

Förstår att ni haft det tufft, jag och min man har också gjort 8 ivf:er så jag förstår hur ni känner. En liten fråga bara, ni har inte funderar på att göra äggdonation utomlands? Där är det oftast inte några som helst väntetider. Även om ni hittar en donator i Sverige har jag förstått att man måste ta prover med 6 månaders mellanrum innan man kan godkänna en donator så även det gör ju att det tar lång tid. Utomlands har de inte dessa regler så det går betydligt fortare. Vi har gjort äggdonation utomlands vilket fungerade på första försöket och vi får barn till våren. Ett tips bara även om jag förstår att ni säkert redan känner till den möjligheten.

Hej!
    Absolut att vi har. Men känner att om vi hittar en donator i Sverige vill jag ge det en chans först. Det är många tusenlappar mindre också.
    Vad kul att höra att det lyckades.
    Får man fråga vilket land/klinik ni valde och varför?
    Har spånat på några olika. Så som jag känner nu gör en väntetid mig inget. Om jag vet att det är ägg jag väntar på så är det ok. En möjlighet till lite vila fysiskt också...
    detta tär på en, som du såklart vet:)
  • Sessan2016

Jo jag förstod nästan att ni hade koll på det alternativet också. Vi valde St Petersburg av alla ställen :) Mycket pga att vi via vår gynekolog hade möjligheten att träffa läkaren som jobbar på kliniken där och fick ett starkt förtroende för henne. Den andra anledningen var att man fick se bild på donatorn då hon var barn och vi kunde välja utifrån bilder och massor av information om donatorerna. Det blev för oss något vi kunde påverka mitt i allt detta som man mestadels inte alls kan påverka!

Vi fick 10 befruktade blastocyster så ett tillbaka och 9 till frysen, vilka alla är våra. Vad jag förstår får man dela med ett annat par i Sverige om man får ut fler än 10 ägg va? Eller har jag fel? Detta tyckte vi var bra med St Petersburg, att alla ägg blev våra. Förhoppningsvis går denna graviditet vägen samt att vi även kan få syskon från de vi har kvar.

Vi ställde oss i kö i Umeå i feb och där behövde man inte ha en egen donator för att få hjälp, dock hade de nästan 2 års väntetid. För mig har väntan varit det absolut jobbigaste i allt detta så därav valde vi att gå vidare utomlands. Jag önskar dig all lycka till och svarar gärna om du undrar något mer om äggdonation utanför Sverige.

Svar på tråden Söker en äggdonator