• Banansugen

Ni som har många barn 3 och mer ,

Ni som har många barn ,hur gamla är barnen? ?Har fyra I åldrarna 11 4 3 år. Sen en liten på 6 månader. Nu är jag gravid igen och beräknad 8 april nästa år.

Fler som har tätt mellan barnen? Blir ju ganska tätt mellan 4 &5.

Orkar ni ??

• Svar på tråden Ni som har många barn 3 och mer ,
  • lövet2

Det där låter väldigt tätt. När jag fick 5:e barnet, så hade jag barn på 4, 6, 8 och 10 år. Det blev extra jobbigt för att min gallblåsa bestämde sig för att bli galen i samband med förlossningen. Jag opererades när babyn var 3 månader och då fick jag inte ens lyfta henne på 3 veckor efteråt.
    Men förutom den jobbiga starten, så tyckte jag det gick bra. På förmiddagarna var bara jag, babyn och 4-åringen hemma, när de övriga var i skolan. Vi var ute på promenader, gick på Öppna Förskolan och hade det ganska bra.

• Pappa2006

Vi har 6 barn och 7:e på väg. När nr 7 kommer så är de andra barnen 11, 9, 7, 5,5, 4 och 1,5. Så 2 år och 8 månader som längsta glappet mellan barnen och 1 år och 4 månader som minsta. Tycker att det har fungerat jättebra. Barnen har glädje av varandra och dom fungerar jättebra ihop samtidigt som ingen av dem har problem med att vara på egen hand ibland och göra saker helt själv. Vi är nöjda hela familjen med att vara "många". Vi frågade barnen nu innan nr 7 vad de tyckte och alla var överens om att de ville ha fler syskon.

Svar på tråden Ni som har många barn 3 och mer ,