• typjag

Någon som fått bidblödning vid IVF?

Hej! Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...

• Svar på tråden Någon som fått bidblödning vid IVF?
  • Pimpinellan

2 ggr, en gång dagen efter ET och andra gången samma dag som ET. 5 dagars. Men det var bara ytterst lite beige i trosan,det var allt.

• typjag
    Pimpinellan skrev 2016-10-31 12:55:42 följande:

2 ggr, en gång dagen efter ET och andra gången samma dag som ET. 5 dagars. Men det var bara ytterst lite beige i trosan,det var allt.

oh ok. så rätt snabbt alltså... tack för svar!
  • Pimpinellan
    typjag skrev 2016-10-31 13:13:28 följande:
    oh ok. så rätt snabbt alltså... tack för svar!
    Helt i tid eftersom embryot fäster dag 5-6 efter vad som motsvarar äl. Har man då en hatching blastocyst redan vid insättning kan det fästa samma dag vilket det gjorde för mig denna graviditet.
  • typjag
    Pimpinellan skrev 2016-10-31 13:20:42 följande:
    Helt i tid eftersom embryot fäster dag 5-6 efter vad som motsvarar äl. Har man då en hatching blastocyst redan vid insättning kan det fästa samma dag vilket det gjorde för mig denna graviditet.
    ah. till mig sa de inget om ifall den va hatching eller ej. bara att den såg väldigt fin ut...
  • Pimpinellan
    typjag skrev 2016-10-31 13:26:09 följande:
    ah. till mig sa de inget om ifall den va hatching eller ej. bara att den såg väldigt fin ut...
    Vi har gjort ÄD och då poängsätts alla embryon och man får veta exakt vilket stadie de är i.
  • typjag
    Pimpinellan skrev 2016-10-31 13:28:07 följande:
    Vi har gjort ÄD och då poängsätts alla embryon och man får veta exakt vilket stadie de är i.
    attans. jaha nä nåt sånt fick inte vi. jaja. bara vänta å se nu då... Nån mer?
  • believe 88

Jag fick blödning på rd 5 tror jag. Och varade i tre dagar. Några dagar senare fick jag positivt test.

Får veta om ca 2 veckor om det finns något kvar där inne..

• Semlan1988

Jag fick en 3 dagars och blödde lite till och från under hela graviditeten. Fick bruna flytningar på RD 10? Minns inte men vet att jag fortfarande tog lutinus. Sedan blödde jag då och då resten av tiden. Men i mars föddes en frisk flicka :)

• Kakis49

Jag fick blödning rd3 som varade i 3 dagar 2 msk om dagen typ. Var jätteorolig med idag rd 8 plussade jag

• Foreverhope

Jag har genomgått en mängd IVF:er och därefter äggdonation och har aldrig tidigare fått nidblödning. Men vid min senaste behandling (äggdonation) fick jag en brun sparsam blödning, mer som spottinga, på ruvardag 5-6 med blastocyst. Blev ledsen och trodde det försöket var misslyckat men spottingen avtog efter två dagar och några dagar senare plussade jag. Är idag i v 8 (7+1) Kyss

• KajsaStina123

Hej!

Nu griper jag efter halmstrån....!! Har gjort IVF, är i v 4+ några dagar... Igår började jag blöda och idag har jag mensvärk.....Blöder fortfarande mörkt blod med små klumpar i ....önskar så att det är en blödning bara. Att kroppen inte förstått att den är gravid. Tog ett test imorse och det var ett jättestarkt +. Vet att hormonerna är kvar ett tag. Fick rådet från kliniken att testa igen på söndag.....

Hur har era erfarenheter varit?

• KajsaStina123

Hej!

Nu griper jag efter halmstrån....!! Har gjort IVF, är i v 4+ några dagar... Igår började jag blöda och idag har jag mensvärk.....Blöder fortfarande mörkt blod med små klumpar i ....önskar så att det är en blödning bara. Att kroppen inte förstått att den är gravid. Tog ett test imorse och det var ett jättestarkt +. Vet att hormonerna är kvar ett tag. Fick rådet från kliniken att testa igen på söndag.....

• Bimbim79
    KajsaStina123 skrev 2017-01-03 12:53:21 följande:

Hej!

Hade "mens" med grabben när jag väntade honom vid ett par tillfällen. Min syster blödde hela graviditeten frisk bebis. Är kanske inte vanligt men det finns helt fungerande graviditeter som även innebär blödningar! Men visst blir man orolig! Man kan ju bara vänta å se hålla tummarna för att kroppen vet vad den sysslar med!
  • KajsaStina123
    Bimbim79 skrev 2017-01-04 09:26:11 följande:

Hade "mens" med grabben när jag väntade honom vid ett par tillfällen. Min syster blödde hela graviditeten frisk bebis. Är kanske inte vanligt men det finns helt fungerande graviditeter som även innebär blödningar! Men visst blir man orolig! Man kan ju bara vänta å se hålla tummarna för att kroppen vet vad den sysslar med!

Ja det är ju så, det är bara att vänta ...men blöder så mkt nu och har mensvärk... hade ni mensvärk? Mer ilande....
  • Bimbim79
    KajsaStina123 skrev 2017-01-04 16:08:46 följande:
    Ja det är ju så, det är bara att vänta ...men blöder så mkt nu och har mensvärk... hade ni mensvärk? Mer ilande....
    Ja inte så starkt som jag brukar men på lite annat vis. Svårt att förklara!
  • zuces
    Kakis49 skrev 2016-11-03 23:37:46 följande:

Jag fick blödning rd3 som varade i 3 dagar 2 msk om dagen typ. Var jätteorolig med idag rd 8 plussade jag

Tråden är ju inte aktiv längre men testar! Ruvade du på tvådagars embryo eller en blastocyst(5dagar)? Har nämligen en blödning jag själv på ruvardag 3 idag!
  • josejo
    zuces skrev 2018-01-30 14:37:39 följande:

Tråden är ju inte aktiv längre men testar! Ruvade du på tvådagars embryo eller en blastocyst(5dagar)? Har nämligen en blödning jag själv på ruvardag 3 idag!

Hur gick det för dig? Ruvardag 4 här efter insättning av blastocyst, och blöder med sen igår.
Svar på tråden Någon som fått bidblödning vid IVF?