• iRagdoll

Mina barn flyttar hemifrån - jag sörjer

Tre gånger har jag blivit mamma och tre gånger har mitt liv förändrats dramatiskt och helt underbart.  Mina barn är meningen med livet har jag ofta känt och känner vilket jag nu börjar förstå inte är så sunt då de nu är redo att börja sina liv på egen hand och här sitter jag och sörjer för min del samtidigt som jag är lycklig för deras del..... men hur kommer jag över sorgen..... hur ska jag hitta min mening med livet när jag inte har mina barn här..

Min yngsta dotter planerar att flytta ihop med sin pojkvän, hon är lycklig men honom och jag är glad för henne.... men ändå..... :(

Min mellanson bor i eget hus ensam inte långt bort, han finns i närheten vilket jag är glad för men jag vill att han hittar en flickvän och kan starta sitt liv ....

Min äldsta son har redan flyttat ihop med sin tjej och bor i samma stad men funderar nu på att sälja allt och åka utomlands på obestämd tid..... tänk om dom inte kommer tillbaka.... :(

Jag vet att de inte försvinner ur mitt liv men det förändras ...min man och jag (det är våra gemensamma barn) sitter här ensamma och försöker hitta ett liv som vi hade innan barnen ... för typ 1000 år sedan ....
    Jag vill ju inget hellre än att mina barn ska bli egna lyckliga individer som klarar sig utan oss.....
    Mina föräldrar är gamla och jag undrar hur många år jag får ha dom kvar, jag har ju antagligen orsakat dom samma sorg en gång i tiden och ger dom nu så mycket tid som möjligt...... det är också en sorg.....

Hur har ni levt genom detta? ..... Tips?

Svar på tråden Mina barn flyttar hemifrån - jag sörjer