• gammelpysen

När FET efter IVF?

Vi misslyckades med vårt första IVF nu i oktober. Har två 5 dagar odlade eskimåer i frysen. När bör man återinföra dem? Är det bättre att köra på när man ändå är igång eller bör kroppen vila upp sig?

• Svar på tråden När FET efter IVF?
  • cameleon

Jag har gjort 3 fet.
    * En gång väntade jag en mens emellan.
    * En gång väntade jag några månader pga utomkvedshavande.
    * En gång började jag direkt när det misslyckades, alltså började med medicinen på dag 2 av blödningen.

• Calliope

Jag väntade två månader efter mitt misslyckade IVF-försök. Då hann kroppen vila upp sig mellan behandlingarna. Jag gjorde stimulerat FET, vet inte om det har någon betydelse.

• gammelpysen

Tack för svaren! Calliope, hur gick det? Kändes det som att två månader räcker? Jag kommer också att göra i en stimulerade cykel, därav frågan. Gjorde en misslyckad insemination två månader innan vårt IVF så det har blivit en del hormoner i höst... funderar på att starta FET i januari nu....

• Calliope
    gammelpysen skrev 2016-10-30 18:05:09 följande:

Tack för svaren! Calliope, hur gick det? Kändes det som att två månader räcker? Jag kommer också att göra i en stimulerade cykel, därav frågan. Gjorde en misslyckad insemination två månader innan vårt IVF så det har blivit en del hormoner i höst... funderar på att starta FET i januari nu....

Jag blev gravid så det räckte med två månader. Tyvärr slutade den graviditeten i missfall. Sedan gjorde jag ett nytt stimulerat FET ca 4-5 månader efter missfallet och nu är jag gravid igen med tvillingar.
Svar på tråden När FET efter IVF?