Behöver råd
Måste få lite råd. Jag har fem barn. Dom två minsta bor hos sin pappa varannan vecka. Dom två största har flyttat hemifrån. Har en på 20 som bor kvar hemma. Jag har träffat en ny man som har haft alkoholproblem men nu inte druckit på 6 månader. Vi bor inte ihop än. Men nu till själva grejen. Min nya man kan inte acceptera mitt ex. Jag och mitt ex har alltid haft en bra relation. Han har en ny fru och ett barn med henne. Vi har alltid umgåtts men ganska sporadiskt. Nu vill min nya man inte se han hos oss längre. Han tycker att min 20 åring och mina andra två utflugna barn får åka hem till han när dom ska träffas. Min nya man säger att det får dom sköta själva trots att vi alltid har umgåtts. Vi umgås ganska sällan, max en gång i månaden så jag tycker inte det är så stort problem. Han tycker också att mina vuxna barn ska hålla sej härifrån så mycket som möjligt och tycker att min 20 åring ska flytta snarast. Han bryr sej inte om mina barn tycker om han eller inte för som han säger: jag ska ju inte leva med dom. Jag har kämpat med han alkoholmissbruk i två år. Haft ett helvete med han då han har varit fruktansvärt ful i munnen och gjort slut med mej hela tiden och det hotar han med och göra även nu om det inte blir som han vill. Ibland känns det som att jag kanske bryr mej för mycket om mina barn men även om några är vuxna så är dom ändå mina barn. Nu när han har slutat dricka så kommer han och ställer krav på mej och min familj. Är så rådvill.