• Smultron65

Behöver råd

Måste få lite råd. Jag har fem barn. Dom två minsta bor hos sin pappa varannan vecka. Dom två största har flyttat hemifrån. Har en på 20 som bor kvar hemma. Jag har träffat en ny man som har haft alkoholproblem men nu inte druckit på 6 månader. Vi bor inte ihop än. Men nu till själva grejen. Min nya man kan inte acceptera mitt ex. Jag och mitt ex har alltid haft en bra relation. Han har en ny fru och ett barn med henne. Vi har alltid umgåtts men ganska sporadiskt. Nu vill min nya man inte se han hos oss längre. Han tycker att min 20 åring och mina andra två utflugna barn får åka hem till han när dom ska träffas. Min nya man säger att det får dom sköta själva trots att vi alltid har umgåtts. Vi umgås ganska sällan, max en gång i månaden så jag tycker inte det är så stort problem. Han tycker också att mina vuxna barn ska hålla sej härifrån så mycket som möjligt och tycker att min 20 åring ska flytta snarast. Han bryr sej inte om mina barn tycker om han eller inte för som han säger: jag ska ju inte leva med dom. Jag har kämpat med han alkoholmissbruk i två år. Haft ett helvete med han då han har varit fruktansvärt ful i munnen och gjort slut med mej hela tiden och det hotar han med och göra även nu om det inte blir som han vill. Ibland känns det som att jag kanske bryr mej för mycket om mina barn men även om några är vuxna så är dom ändå mina barn. Nu när han har slutat dricka så kommer han och ställer krav på mej och min familj. Är så rådvill.

• Svar på tråden Behöver råd
  • augustibebis2016

Bryr dig för mycket om dina barn? Nej tvärtom, jag skulle aldrig kunna välja en man över mina barn. Min prioritet skulle alltid vara dem.

Jag tycker din mans inställning till barnen låter obehaglig! Även om de så småningom flyttat ut allihop vill du ju ändå ha relationen kvar med dem...

• pyssel

Du är rått manipulerad av den där härskande typen. Det som händer med dig när du låtit dig manipuleras så här är att du börjat ställa dig frågor som du aldrig hade ställt under andra omständigheter. För en utomstående är det självklart att han bara ska hålla tyst eller dra. Puh, först alkoholproblem du varit medberoende i och nu en nynykter världsmästare och diktator på halsen? Nej aldrig jag hade önskat mig själv eller mina barn det. Du klarat dig fint utan någon så osympatisk och lite kärleksfull person.

Alla hästar hemma
  • AnniAy

Jag har 3 barn. Visst är dom små nu men skulle någon komma och säga så till mig hade han fått springa för livet. Mina barn är mitt ansvar så länge jag lever

• Smultron65

Han säger hela tiden att han vill ha en vuxenrelation. Det vill väl jag också men det ska ju inte innebära att mina barn inte ska finnas med. Måste tillägga att han har två barn som han har supit bort. Dom vill inte träffa han alls. Han har ett boende och där har vi varit varannan vecka så förstår inte. Vi kan ju ha en vuxenrelation där. Men han pratar hela tiden om när vi ska flytta ihop. Nu när han är nykter är han säger himla redig plötsligt. Säger att om jag inte ändrar på vissa saker så skiter han i oss. Han börjar ju få ordning på sitt liv och då vill han inte ha massa spring av ex eller vuxna barn . Känns för mej som han är väldigt egoistisk.

• pyssel
    Smultron65 skrev 2016-10-29 15:18:49 följande:

Han säger hela tiden att han vill ha en vuxenrelation. Det vill väl jag också men det ska ju inte innebära att mina barn inte ska finnas med. Måste tillägga att han har två barn som han har supit bort. Dom vill inte träffa han alls. Han har ett boende och där har vi varit varannan vecka så förstår inte. Vi kan ju ha en vuxenrelation där. Men han pratar hela tiden om när vi ska flytta ihop. Nu när han är nykter är han säger himla redig plötsligt. Säger att om jag inte ändrar på vissa saker så skiter han i oss. Han börjar ju få ordning på sitt liv och då vill han inte ha massa spring av ex eller vuxna barn . Känns för mej som han är väldigt egoistisk.

Alla varningsklockor ringer: Han är styrande, manipulerande OCH nynykter. Nej du, en nyss tillnyktrad person som vet sådär bäst hur saker borde vara - det ska man passa sig ordentligt för. Han har inte ordning på sitt liv, han försöker styra i ditt så det ska bli hans ordning.
    Alla hästar hemma
  • Lena

Skit i honom han bryr sig inte om dig och dina barn.

• Smultron65

Känns som jag blir tokig snart. Hela tiden tänker jag att jag tänker fel. Men nånstans därinne så förstår jag väl att han vill manipulera mej. Hur fan kan man älska en sån person.

• Smultron65

O ska christoffer umgås med honom så får

han flytta eller åka till honom

Ändrar mig inte men fattar att han springer mer än innan o det tänker jag inte ta.... ska du va kompis o träffa o hålla på o ringa o skit så kommer jag bli vansinnig tillslut... o inte värt det för min del.

Tål inte o se fanskapet blir irriterad bara jag hör hans nanm

Nej jag bryr mig inte om vad de tycker om mig... de är vuxna o dags för de o växa upp o sköta sina egna liv vettu

Men är som innan dina barn styr o bestämmer i ditt liv......

Nej men ska Kristoffer umgås med sin far hemma så flyttar han o ska ela umgås gör de det hos henne... eller så åker de till honom

O jag behöver inte krypa för o bli omtyckt du vet

O jag viker mig inte för de vill nått är de vuxna får de sköta sina liv

För jag kommer inte fitta längre

O jag börjar få ordning på mitt liv o tänker fan inte anpassa mig efter dina vuxna barn.

O som vanligt kretsar det kring Kristoffer så dags o hitta ett boende till honom nu

Ja det beror på om du fattar vad jag säger... för tänker inte hålla på o diskutera samma saker om o om igen du sa att det skulle bli annorlunda.... o jag tänker inte anpassa mig efter dina vuxna barn i "ditt" hem...

Jag tänker inte springa runt dem p låta de styra ditt hem

Du vet redan vad jag anser har tjatat om samma i över två år.... men vill du ha det annorlunda så passar vi nog inte ihop

Då vi är ett par så förutsätter jag att jag kan komma... men måste ju fråga så klart hahaha

Svar på tråden Behöver råd