• Pedagog200701

LÄRARE - När berättade ni om graviditeten för era elever?

Jag har precis gått in i v12 och har varit borta en del från min klass pga graviditeten samt stress och så småningom vill jag ju förklara att det beror på att jag har en bebis i magen.

När har ni berättat för era elever?

Mina går i fyran och jag har bara jobbat hos dem sedan augusti.

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Svar på tråden LÄRARE - När berättade ni om graviditeten för era elever?
  • GladSkitunge

Jag jobbar också i en fyra sedan de började i höstas. Berättade i torsdags och är i v. 22 nu. För mig kändes det viktigt att ha gjort ultraljudet :)

• Fröken W

Jag berättade för min klass, åk 6, när jag var i vecka 21 eller 22 beroende på hur man räknar. Men någon gång när jag var i vecka 21+. Det var i våras så det var skönt att hinna avsluta med dem innan bebisen kom.

Grattis till graviditeten!

• inlovewithlife

Direkt då en elev hade fått veta utav pappan till barnet. Fanns inte så mycket att välja på. En mycket liten anledning utav flera som gör att jag inte vill ha med honom att göra..

~*~ Alicia, oktober -13 ~ Lillesyskon, april -17 ~*~
  • EttLitetFrö

Samma morgon och efter RUL i vecka 20 avslöjade jag för klassen. Då det var en morgontid och jag missade uppstarten på morgonen så berättade jag efter första rasten. Berättade varför jag var sen och visade bilden. Då jag tog reda på kön, iallafall en gissning av könet, så fick barnen gissa vad det skulle bli. Alla var jätteglada och är så mån om bebisen.

• sdfghjkl

Jag väntar andra barnet och ville förekomma både barn och föräldrar - att slippa få frågan när magen växer. Jag hade velat vänta till efter ultraljudet men kände att det var läge redan vid v 12. Går in i v 19 i morgon och känner sparkar, så det verkar som att det gick bra ändå :)

Svar på tråden LÄRARE - När berättade ni om graviditeten för era elever?