• Anonym (Upprepade MF)

gravid efter två täta missfall?

Hejsan!

Vi står inför en utredning för upprepade missfall och de senaste två hände två cykler i rad, men nu sitter jag här och inser att mina symtom är snarlika för att kunna vara gravid en tredje cykel i sträck! Vilket är helt sjukt då det sett ut såhär för oss: 

Januari 2014: startat babyverkstaden
    Maj 2015: Fått veta att vi inte lär få barn på egen hand pga låg andel spermier
    Oktober 2015: IVF-gravid-tidigt missfall
    April 2016: IVF-Inte gravid
    Augusti 2016: Gravid på egen hand-tidigt missfall
    September 2016: Gravid på egen hand-tidigt missfall

Att vi ens skulle befrukta två månader i rad på egen hand kändes som något slags lottovinst så jag är lite orolig för att vi nu lyckades igen!

Är det någon som befruktat tre cykler i rad? Någon som inte fick missfall efter redan tre skedda missfall oavsett längd där emellan? 

Kanske finns där en lite solskenshistoria? Jag behöver nämligen mentalt förbereda mig för om det skulle vara så att jag är gravid igen, vilket det just nu känns som (testar om två dagar). Jag behöver veta om det är någon idé att ens glädja mig, just nu är jag bara rädd. Det kommer vara mentalt en väldig utmaning att se ett plus igen. 

Ni som fått upprepade tidiga missfall, kunde ni tjata till er ett tidigt ultraljud? 
    Det känns spontant som att det skulle underlätta känslan av panik lite. 

• Svar på tråden gravid efter två täta missfall?
  • LFF

Nu har mina två misslyckade graviditeter gått åt skogen i v12 (eller egentligen v9) och det var väldigt långt emellan dem (och inga fullgångna graviditeter) men innan sista plusset så hade jag kontakt med en gynekolog som sa att jag skulle ringa när jag plussade nästa gång så vi kunde kolla läget.

Så mitt tips är att kontakta den privata vården och säga att du vill ha ett tidigt ultraljud, i ditt fall skulle jag även säga att det är för att tidsbestämma graviditeten.

• Anonym (Upprepade MF)

Beklagar dina missfall! Det måste vara fruktansvärt att gå så långt, två gånger dessutom! 
    Tack för tipset, just det här med att tidsbestämma graviditeten är ju smart tänkt. Eftersom jag inte kan säga när senaste "Mens" var då det var ett missfall. 

Svar på tråden gravid efter två täta missfall?