• Anonym (undrar)

Bli gravid inför missfallsutredning?

Jag har fått tid för missfallsutredning - men långt fram. Det tär i mig att vänta cykel efter cykel och jag spånar lite i om vi skulle prova ändå. Är det någon här som kommit "nygravid" till en utredning?? Är det jättedumt? Oftast hittar de ju inte något och ger en då prog + trombyl och kanske är det det som behövs och då gör det väl inte nåt om man redan är gravid? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Bli gravid inför missfallsutredning?
  • Anonym (typ så)

Jag har försökt i väntan på utredningen, för du får ju ingen direkt hjälp att BLI gravid, är ju stöttning från ÄL och framåt isf och då gör det ju inget om du redan blivit det. 

Men alla prover som ska tas går ju inte ta om du är gravid bör du tänka på, de tas ju i början på en cykel, runt dag 2-4 och sen efter ÄL runt dag 22 i cykeln. Så om de inte kan ta proverna så kanske de inte vill skriva ut mediciner heller tänker jag. 

Jag har fått alla mediciner utrskrivna direkt från min klinik trots att proverna inte är tagna, för de vill ge hjälp direkt så jag kan försöka bli gravid omgående på nästa cykel då provsvar kan ta 1-2 veckor. 

Jag får Letrozol+ Gonal F för att se till att ÄL faktiskt sker, sen Lutinus och Trombyl. 

Svar på tråden Bli gravid inför missfallsutredning?