• Emma1988

Ni med missfall se hit!!!

Hejsan! I helgen fick vi missfall. Detta är vårt andra. Tyvärr ville inte min kropp ta hand om missfallet själv utav fick först ta 3st cytotec det hände inte så mkt så vi fick åka hem efter lite tjat. Kände att jag lika gärna kunde vara hemma. På natten svimmade jag hemma pga att jag förlorade väldigt mkt blod på samma gång så det blev ambulansfärd in. På sjukhuset undersökte dom mig och jag var tvungen att skrapas. Allt gick bra men jag förlorade en del blod så mitt blodvärde är dåligt. Jag känner mig inte så pigg. Är yr o svimfärdig pga blodvärde . Någon som varit i liknande sits ? Tog de lång tid för er innan blodvärde gick upp? Hur mår ni ? Vad hände för er? Vore så kul om man hade nån att prata med

• Svar på tråden Ni med missfall se hit!!!
  • lövet2

Jag fick ett par påsar blod innan jag åkte hem, så jag blev piggare redan efter någon vecka. Tyckte de inte att du behövde något blod?

• Anonym (Linda)

Idioter! Det läkemedlet är INTE godkänt av läkemedelsbolaget eller Läkemedelsverket för det ändamålet ändå använder läkare det här i Sverige både till abort och igångsättning av förlossning. Vägra cytotec. Det är en magsårsmedicin som framkallar missfall och är skitbillig. De riktiga preparaten är 100ggr dyrare per tablett. Därför använder läkarna denna skit medicin och sätter kvinnors liv på spel. Våga anmäla med hänvisning att de inte meddelat dig att medicinen inte är godkänd.
    Med mitt första MA fick jag cytotec precis som du och blödde så mycket att jag fick blodbrist, svimmade och det var blod överallt. Dessutom fick jag göra mig av med fostret själv som var 13 veckor. Senast när jag hade MA ville läkaren skriva ut cytotec och blev riktigt sur när jag protesterade och argumenterade emot.

• Emma1988

De tyckte inte jag behövde det. Men jag tänkte höra av mig till dom om det inte blir bättre snart. Har ju svårt att tro att jag är på benen efter en vecka.

Visste att de var magsårmedicin men inte att de inte var godkänt. Så det är bra. Allt sluta ju bra till slut ändå. Synd bara att de inte blev skrapning på en gång. Då hade man ju sluppit ally detta. Men efter alla omständigheter känner jag mig helt kry. Förutom blodvärde då.

Men ändå finna det ju så många frågor o tankar omkring allt.

• SelmaM

Hej!

Vad tråkigt med missfallet, hoppas ni lyckas framöver snart igen.

Jag var med in precis samma sak i feb. Ett MA upptäcktes i v13 på KUB, och jag fick cytotec för att stöta ut det. Blödde också så mycket så jag svimmade, så var också på akuten och inlagd en natt. Man tyckte att mitt Hb inte var så lågt, så jag fick inte heller blod. Men när jag varit hemma några dagar var jag så trött och andfådd och jag knappt kunde gå till toaletten. Fick åka in igen för att tigga till mig två påsar blod, och efter det mådde jag i stort sett bra igen.

Jag skulle kollat upp det igen...

Krya på dig!

• SelmaM

Kom på en grej - om du ändå söker vård kan du ju be om att dom tar ett TSH.

Jag har haft fyra missfall på raken, och det gjordes en utredning efter det. På mig visade det högt TSH, och jag medicinerar med levaxin. Jag önskar att man hade tagit det tidigare på mig (det är bara ett blodprov), kanske hade jag sluppit några missfall då...

• Emma1988

Jag pratade med gyn idag men upplevde dom lite snorkiga när jag bland annat tog upp om blodvärdet. Jag frågade hur länge man känner sig svimfärdig och vad som händer om jag inte mår bra till slutet av veckan. Berättade hur jobbigt det var nu och att det inte blivit nån förbättring ännu men hon ville inte lyssna på det alls. Jag frågade om de kunde hjälpa mig med en sjukskrivning ifall de skulle behövas men då blev hon nästan sur. ????

Jag tror inte de kmr ta sånt prov eftersom jag fått barn mellan missfallen. Får man mer än 3 raken så gör dom ett sånt prov. Har en bekant som de inte heller ville göra de först på.

• Fia 28

När jag fick missfall sjönk mitt hb rätt rejält, så de rekommenderade en kur järntabletter. 

Svar på tråden Ni med missfall se hit!!!