Extremt lågt AMH någon? (under 0,1)
Hej!
Är en tjej på under trettio år som precis fått reda på att jag har 0,04 i AMH värde. Mitt FSH är normalt och läkaren förklarar att jag förmodligen har POF, premature ovarian failure.
För ett halvår sedan var jag helt normal, normala värden, helt ovetande att jag nu skulle få POF. Har dock försökt få barn i fyra år utan ett enda plus. IVF har vi gjort två försök med men som var tvungna att avbrytas pga dålig respons vid stimulering. (Endast ett-två ägg-blåsor som inte växte ordentligt). Nu håller SU på att besluta om vi får försöka en gång till men det ser inte ljust ut.
De enda möjligheter som läkaren anser att vi har är äggdonation men vi vill givetvis allra allra helst ha ett barn med bägge våras gener.
Givetvis är jag helt förkrossad över detta och jag vet inte om jag ens accepterat verkligheten ännu. Dock så har jag gjort en del research och hittat att en del kvinnor tagit DHEA i syftet att få ett bättre AMH-värde. Har inte provat det själv eftersom man inte kan köpa det i Sverige samt bara vissa kliniker skriver ut det.
Någon mer som fått samma ödesdigra besked? Som letar efter hopp? Som provat DHEA? Q10? Framförallt... Finns där någon solskenshistoria med någon som har värde under 0,1?