• Filli89

till er som fått pluss

Hej.

Det är så att jag gjorde en fet försök den 10 november och fick då två blastocyster tillbaka. Den 16 november fick jag ett synligt positivt test, jag tyckte det var lite tidigt för testet o visa så synligt så jag vart nojjig om det var äkta, köpte cb digital två dagar senare som visar 2-3 veckor. Till min fråga då till er som använd dessa tester. Är inte 2-3 för mkt så tidigt som rd 8? Kan det vara att hcg är högt och att båda har fäst? För när jag plussade med embryo fick jag svagt på rd9 och blankt innan dess.

• Svar på tråden till er som fått pluss
  • Flisan79

Fast med en balsocyst så är det ju ett litet försprång då ägget kan fästa direkt. Det är ju i samma fas som om du haft äl för nästan en v sen plus 8 dagar så då blir det ju 2-3 v efter "äl" (eller att du är i v 4-5, fast kanske då i början på v 4)

Givetvis kan även båda äggen fäst, menar bara att det inte är ett tvärsäkert sätt att avgöra det på.

• Filli89
    Flisan79 skrev 2016-10-20 22:39:39 följande:

Fast med en balsocyst så är det ju ett litet försprång då ägget kan fästa direkt. Det är ju i samma fas som om du haft äl för nästan en v sen plus 8 dagar så då blir det ju 2-3 v efter "äl" (eller att du är i v 4-5, fast kanske då i början på v 4)

Givetvis kan även båda äggen fäst, menar bara att det inte är ett tvärsäkert sätt att avgöra det på.

Tror du det? Så långt innan td trodde ja den skulle visa 1-2 och inte 2-3.
  • Flisan79
    Filli89 skrev 2016-10-20 23:45:40 följande:
    Tror du det? Så långt innan td trodde ja den skulle visa 1-2 och inte 2-3.
    Eftersom att testet visar 1-2, 2-3 el 3+ antal veckor efter äl (inte et) så borde det kunna vara så rent teoretiskt.
  • lellisen

Måste fråga om minus o plus här, flera som vet kanske?? Har gjort ET i torsdags med ett litet tvådagars embryo, tjuvtestat idag på ruvardag 8 och ser negativt ut!! Kan det vara för tidigt eller är det kört tror ni??? Har inte testdag förens 29:e men kunde inte hålla mig när jag ser andra plussa så tidigt som dag 5-6 ???? Någon som fått plus efter ruvardag 8??? Kram till Er alla

• Flisan79
    lellisen skrev 2016-10-21 13:50:36 följande:

Måste fråga om minus o plus här, flera som vet kanske?? Har gjort ET i torsdags med ett litet tvådagars embryo, tjuvtestat idag på ruvardag 8 och ser negativt ut!! Kan det vara för tidigt eller är det kört tror ni??? Har inte testdag förens 29:e men kunde inte hålla mig när jag ser andra plussa så tidigt som dag 5-6 ???? Någon som fått plus efter ruvardag 8??? Kram till Er alla

Du får tänka på att ditt ägg bara var två dagar. Det tar 5 dagar för det att bli blasocyst och inte förrän dess kan ägget fästa. Det är ju inte heller säkert att det fäster på en gång så i teorin så kan ditt ägg fortfarande leta en bra plats att fästa på. Det finns ju sina orsaker till att man vid ivf har testdag så sent som dag 18 (så var det iaf när jag gjorde ivf).
  • lellisen

Tack Flisan, man blir så knäpp under ruvning....ser alla som plussar tidigt och känns så kört. Men skönt att höra andra som vart med om något annat <3

Svar på tråden till er som fått pluss