• Tihi

Vilket är ditt favorit body butter?

Vilket är ditt favorit body butter? Helst ska det sjunka in snabbt så att man kan klä på sig utan att vänta i tre timmar och det är bra om det inte luktar jordgubb kanske eftersom att jag tyvärr inte är 13 år. Det är ett stort plus om det doftar gott då jag tänkte använda det istället för parfym. Jag tänker att body butter borde dofta lite lagom starkt om man inte vill ha en parfym men ändå dofta gott. Så vilket är bra och för all del dåligt också om du har sprungit på något sånt och vill varna för det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-28 17:05
    Jag ändrar frågan till att vilja ha förslag på ett body butter utan doft.

• Svar på tråden Vilket är ditt favorit body butter?
  • Bibbidi

Body Shop gör riktigt bra body butters! Har haft moringa och sheasmör men min syster hade deras som doftade kokos och jag dog inombords varje gång jag i hemlighet lyfte på locket och drog in en sniff genom näsan (älskar kokos). =D Kommer ihåg att den luktade ganska starkt, likadant som deras pink grapefrukt som också luktar en hel del. Gå in på body shop och lukta dig fram! Deras body butters är i vilket fall som helst bra tycker jag.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Tihi
    Bibbidi skrev 2016-10-20 19:20:22 följande:
    Body Shop gör riktigt bra body butters! Har haft moringa och sheasmör men min syster hade deras som doftade kokos och jag dog inombords varje gång jag i hemlighet lyfte på locket och drog in en sniff genom näsan (älskar kokos). =D Kommer ihåg att den luktade ganska starkt, likadant som deras pink grapefrukt som också luktar en hel del. Gå in på body shop och lukta dig fram! Deras body butters är i vilket fall som helst bra tycker jag.
    Jag har ett dilemma med just Body Shop och det är att deras moderbolag testar på djur. BS gör det inte men indirekt stöder man ju djurtester om man köper BS så jag är kluven om jag kan köpa det.
    Varför köpte du inte kokos om du gillar den så mycket? Skrattande Stark doft är ju inte så dumt nödvändigtvis om man vill använda den istället för parfym eller är den för stark så att det blir äckligt?
  • Domesticgoddess

Laura Mercier har ett som doftar vanilj som är ljuvligt (förutsatt att man gillar vanilj då:)) och man blir väldigt len av det.

Fast min favorit / det jag använder oftast är clinique's deep comfort body butter. Doftar neutralt men superbra tycker jag.

• Tihi
    Domesticgoddess skrev 2016-10-20 19:47:01 följande:
    Laura Mercier har ett som doftar vanilj som är ljuvligt (förutsatt att man gillar vanilj då:)) och man blir väldigt len av det.

Fast min favorit / det jag använder oftast är clinique's deep comfort body butter. Doftar neutralt men superbra tycker jag.
    Jag Hjärta vanilj! Drömmer
  • Carambolan
    Bibbidi skrev 2016-10-20 19:20:22 följande:

Jag har vanligtvis svårt för parfymerade produkter men älskar verkligen allt från body shop som luktar moringa.
  • palmskan

Jag gillar "ideal body" från Vichy. Den luktar gott och väldigt milt. Och krockar inte med andra dofter man oftast har på sig som är starkare (från ex schampo, balsam etc). Vet dock inte exakt vad den luktar? Haha. Går nog att kolla upp.

• palmskan

Okej, hittade snabbt detta om doften :"

Har en doft av persikoblomma och fresia med inslag av tiarablomma, ros och viol och basnoter av mysk, vanilj och ambra"

Svar på tråden Vilket är ditt favorit body butter?