• harald7810

Jägargryta

Hej!

Jag hittade det här receptet: http://www.ica.se/recept/jagargryta-med-svamp-2513/ och skulle gärna vilja göra den grytan. Vad jag inte förstår dock är ifall man ska göra såsen separat. Om man kollar sista punkten så verkar det ju så eftersom man ska slå den över köttet. Men jag ser inte vad såsen ska innehålla mer än att man ska använda grädden och tomatpurén till såsen.

Jag är inte så van vid att göra gryta. Kanske någon annan som brukar göra det här kan förstå receptet bättre?

De få gånger jag har gjort gryta så har jag nog gjort allt i samma och så har det ju blivit sås i botten så att säga.

Mvh

• Svar på tråden Jägargryta
  • Lilla Gs mamma

Du kokar köttet och det andra i grytan, sedan ska du enligt receptet av någon anledning ta upp köttet ur grytan och göra såsen på det som är kvar i (löken mm) och därefter hälla allt över köttet. Låter konstigt krångligt. Jag skulle låta köttet ligga kvar i grytan och göra såsen som vanligt (som du skrev att du brukar göra).

• katrinp

Som punkt 6 står det att du ska ta upp köttet och sedan ska du smaksätta såsen och lägga ner köttet igen. Jag hade nog bara hoppat över punkt 6 faktisk

• Ms H

Till punkt 5 ligger allt i grytan. Sen står att man ska ta ur köttet i grytan, därefter tillsätta grädde och låta koka.

• harald7810

Då förstår jag bättre. Så antingen tar jag ur köttet och gör såsen och lägger i köttet igen. Eller så gör jag allt i grytan. Blir nog det sistnämnda. Tackar för era svar!

Svar på tråden Jägargryta