• Malino89

Någon som vet mer om ägg donation?

Hej!

Har en son på 3 år och tänkte även skaffa syskon sen.

Men har även gått i tankar om att donera ägg ( om man blir godkänd ) för att hjälpa andra. Tanken kom efter när det visade sig att en kompis hade svårt att få "behålla " barn vid graviditet.

Undrar lite nu hur en donation påverkar mina egna möjligheter att få barn sen och lite vad man kan förvänta sig om man donerar ?

• Svar på tråden Någon som vet mer om ägg donation?
  • Yonne

Vad fint av dig. Vet inte var du bor men vissa universitetssjukhus hanterar donerade äggceller. T.ex. karolinska i Stockholm www.karolinska.se/for-patienter/alla-mottagningar-och-avdelningar-a-o/kvinnokliniken/ofrivillig-barnloshet/reproduktionsmedicin/bli-aggdonator/

Eller Sahlgrenka i Göteborg.

www2.sahlgrenska.se/sv/SU/Omraden/1/Verksamhetsomraden/Gynekologi-och-reproduktionsmedicin/Enheter/Reproduktionsmedicin/Donationsverksamhet/

Finna många fler enheter så testa att googla.

De flesta här är ju på andra sidan, dvs har svårt att få barn. En donator får göra mycket tester och utredningar så det tar tid. Påverkar inte dina möjöigheter att få barn. Du får göra en ivf-behandling. Du får även en symbolisk summa pengar för vissa utgifter som t.ex. resor.

Lycka till.

• Vårt väntrum

Hejsan!

Vad fint tänkt!!

Vad jag förstår så påverkar det inget alls för framtida graviditeter. Behandlingen påverkar bara din kropp just då den pågår..

Jag och min man, 28 resp 33 år söker efter en kvinna som är villig att donera. Såklart kan en korsdonation göras.

Detta är kravet från kliniken (i Sverige) att vi har då vi går privat och inte får göra någon Behandling annars...

Pma mig gärna om du kan tänkas vara intresserad så berättar jag mer om oss <3

Svar på tråden Någon som vet mer om ägg donation?