• whyshard

Hur rakar ni underlivet?

Själv har jag använt en "ladyshaver" (typ rakapparat). Jag har provat att använda rakhyvel men det gör mest ont och får väldigt irriterat skinn, är också lite rädd för att råka skära mig när nere ????
    Nu ska jag snart flytta in i ett kollektiv och känner att alla inte behöver höra när jag rakar mig och borde därför lägga ladyshaver:n på hyllan.

Hur gör jag då för att raka mig på bästa sätt??? Hur gör ni? Vad fungerar för er? Har hört att rakhyvlar för män tydligen är bättre än de för kvinnor, stämmer det?

• Svar på tråden Hur rakar ni underlivet?
  • karamellerochkrusiduller

Jag förutsätter att du alltid rakar dig i samband med att du är i badrummet? Tex efter dusch.

Och först och främst så tror jag att du om du trivs med din ladyshaver ska fortsätta med den. Ingen kommer att förutsätta att du rakar underlivet bara för att en rakapparat går igång, i sånna fall är det dom som är lite perversa. Det kan ju lika gärna vara så att du rakar benen eller under armarna. Om någon av dina kollektiv-buddies är så närgående att de står utanför och lyssnar och sen dessutom har mage att fråga vad du gjorde så är det ju bara att säga att du rakade benen. Är ju rätt så normalt. :)

• Linnis92

Jag använder rakhyvel från Efi. (Efi.se varit supernöjd då man inte skär sig och så återfuktar den samtidigt.

• Voodoodoll

Jag använder vanlig rakhyvel och lite lite balsam på innan. Skär mig väldigt väldigt sällan och blir aldrig prickig eller irriterad. Kanske beror på hur känslig hy man har.

Svar på tråden Hur rakar ni underlivet?