baby vakt
Vad tycker ni om babyvakt? Ja ? Nej? Fördelar? Nackdelar?
Vad tycker ni om babyvakt? Ja ? Nej? Fördelar? Nackdelar?
Har inte haft behov av en babyvakt själv, men en väninna hade en i vagnen när deras bebis sov utomhus.
Bebisen är inte här ännu, men har köpt en babyvakt redan. Behöver den när bebisen sover ute i vagnen.
Jättesmidig. Både när hon sover ute i vagnen eller i vårat rum med stängd dörr och vi är på andra sidan huset.
Vi testade flera till första sonen men mottagningen var jättedålig på samtliga trots att vi hade ett ganska litet hus (detta var 2006, så nu för tiden är de kanske bättre, jag vet inte). Nu med dottern har vi bara använt mobilerna, och det har funkat mycket bättre.
Skaffade en till första dottern för att kunna gå ut i trädgården när hon vilade inne. Sedan dess använts väldigt mycket även med andra barnet. En nackdel kan vara om man springer dit vid minsta läte när barnet egentligen snabbt kan somna om själv, men det är skönt att kunna röra sig runt i huset, ner i källaren, in i garaget, ut i trädgården osv med barnet sovandes bakom stängd dörr utan att missa gråt. Vi har den nu hos äldsta dottern på natten för att lättare vakna om hon ropar på oss.
Vi bor på 240 m2 så vi behöver ha det när lillan sover på övervåningen och vi är nere.
Är väldigt nöjd med vårt från hisense :)
Vi skulle aldrig klara oss utan en babyvakt. Innan barnet var född så tänkte jag att vi gör de. Men sen gjorde han så mycket ljud i sömnen så vi sprang dit hela tiden och störde hans sömn.
Vi köpte en med kamera. Efter de kunde vi så oss till ro och kolla hur han gnydde och bökade i sömnen. Men jag kan rekommendera att lägga lite pengar på en med bättre mottagning så signalen inte störs. Dessutom med bild då man annars kanske springer i onödan.
ni som har en - vilken köpte ni?
Vi har inte använt det hemma i lägenheten men på landet har vi två våningar och stor trädgård så där har vi haft stor nytta av det.
ni som har en - vilken köpte ni?
Vi har topcom babyviewer 4500
Vi har neonate. (Tror det är en bc 5000 - utan video, köpt 2012).
Philips Avent hade vi till yngsta (snart fyra år). Den funkade toppen men var inte så stryktålig, barnen dängde den i golvet några gånger och då blev det glapp i sladden på mikrofondelen.
Jag håller med om att det är bra. Trodde inte heller att vi skulle behöva det men vi köpte sedan en med kamera. Kameran är jättebra eftersom man kan se varför barnet låter eller gråter. Man kan se om barnet tappar nappen och man behöver stoppa in den för att han ska somna om eller om det verkar som att han klarar sig. Vår pojk gråter även ibland i sömnen och då ser man att man inte behöver springa dit med en gång. Trodde vi skulle behöva den också för att han skulle kunna sova ute i vagnen, men han sover bara där när man rör på vagnen, inte när vagnen står still. Annars tycker jag att det är värdelöst att de flesta babyenheterna endast drivs med sladd och inte batterier, just då man kanske skulle vilja ställa en ute i en barnvagn.