• 1234anonym1234

Hjälp!

Jag har ett enormt stort problem som jag inte vet hur jag ska lösa.

Min son har nu under ett års tid börjat ta droger, ha sex, strunta i skolan osv.

Problemet är att han bara är 13 år gammal och förstår inte att detta måste sluta!

Jag har anmält alla kvinnorna och en utav dom har fått sitt straff och två utav dom är fortfarande under utredning.

Nu har det hänt ännu en gång. Han säger själv att han vill ha sex med dom men han är ju bara 13 år.

Kvinnorna har varit mellan 18 och 24.

Hur ska jag få min son att lyssna på mig och sluta sätta sig själv i fara!?
    Ingenting hittils har hjälpt och detta bara fortsätter. Hur får jag ett stopp på det hela!?

Orolig far.

• Svar på tråden Hjälp!
  • Linnis92

Nu är jag ingen expert alls, men du kommer inte kunna få honom att sluta ha sex, har han väl börjat lär han fortsätta, sen hade man ju hoppats att det kunde vara med jämnåriga.

Du kanske behöver vända dig till bup och få hjälp därifrån eller rent av göra en orosanmälan på er själva hos soc? Med tanke på att han både nyttjar droger och har sexuella relationer med människor han inte ska ha det med så behöver ni ordentlig hjälp utifrån.

• Klickerträna

Du kanske borde koppla in socialtjänsten? I samförstånd med skolan? Det är ett riskbeteende. Socialtjänsten i kommunen borde kunna råda er till någon hjälp. Har inte skolan reagerat?

Svar på tråden Hjälp!