• Klaraisabella

Kön avslöjat trots att vi sa nej

Hej
    Var på RUL idag och sa klart och tydligt ifrån att vi inte ville veta kön. Precis innan vi ska gå får min man en liten remsa med bilder tryckt i handen och vi går därifrån. Inne i hissen börjar vi kolla på bilderna såklart och blir helt perplexa, är det en liten snopp som syns? Vi är inte tränade ultraljudsbarnmorskor så vi kan inte säga men nu känns allt bara förstört. Inte för att det kanske är en pojke utan för att bm av alla bilder hon tog ändå skickar med en där det syns. Jag VET att man kanske får räkna med det men nu är jag bara hormonstinn och trött och ledsen. Det känns inte som att vårt nej respekterades och det känns som att de har berövat oss på något, nämligen vår ovetskap. Det är inte en proportionerlig reaktion, jag inser det. Men jag ville verkligen, verkligen inte veta. Nu känns det bara ledsamt. 

• Svar på tråden Kön avslöjat trots att vi sa nej
  • Anonym (Millan)

BUHU! BM avslöjade inte könet som ni önskade, ni valde att ta med bilderna hem. Hur är det hennes fel!?

Dessutom så TROR ni att ni ser, ni vet inte!

Det viktigare är väl ändå att bebisen mår bra?

"Buhu, hon vi kan inte tyda en bild men vi tror att det är en pojke, dumma dumma bm"

• Klaraisabella

Wow, respektfullt svar. Shit folk här är verkligen som ryktet säger, dumma i huvet.

• Anonym (123)

Varför kollade ni ens på bilderna då? Det var ni som avslöjade könet för er själva.

• Virvlande89
    Anonym (Millan) skrev 2016-10-17 17:53:27 följande:

BUHU! BM avslöjade inte könet som ni önskade, ni valde att ta med bilderna hem. Hur är det hennes fel!?

Dessutom så TROR ni att ni ser, ni vet inte!

Det viktigare är väl ändå att bebisen mår bra?

"Buhu, hon vi kan inte tyda en bild men vi tror att det är en pojke, dumma dumma bm"

Wow, hur gammal är du? Pratar du sådär med människor i verkligheten också?
  • Kuddebarn

Gråt.

Ni får skylla er själva för att ni kollade på bilderna. Sluta beskyll andra människor och ta ansvar över era egna misstag så tar ni förhoppningsvis lärdom av dem.

• amanda1998

Kan förstå att det känns tråkigt och kan hålla med dig om hon tog flera bilder. 

Dock är det inte okej att skriva att alla här på familjeliv är dumma i huvudet och dra alla människor inklusive mig och dig som faktiskt också skriver på detta forum som dumma i huvudet för att  en person ger dig ett enligt mig mycket respektlöst och hånfullt svar som jag inte tycker är okej.

Har varit med här länge och inte någonsin stött på  en sådan elak kommentar utan mest stöttning, peppning och så¨mycket tips av folk som bryr sig.

Tänk på vad du skriver.

• Anonym (Millan)
    Klaraisabella skrev 2016-10-17 17:54:12 följande:

Wow, respektfullt svar. Shit folk här är verkligen som ryktet säger, dumma i huvet.

Vad alla är dumma i huvudet... BM som gör sitt jobb, folk som ger respons i en tråd DU startat för att DU ville ha respons... ser du någon trend här?
  • UmmSara

Du väntar (antagligen) ett friskt litet barn och istället för att vara glad över det så surar du över könet?

Ni skulle ändå få reda på könet någon gång, knappast så att det skulle vara en hemlighet i 18 år. Skärp dig.

• Dixie
    Klaraisabella skrev 2016-10-17 17:54:12 följande:

Och vilka svar förväntar du dig med din egen respons?
  • stocktown85

Kan ju även vara så att er bm inte själv vet vad barnet har för kön. Om ni inte frågar om det så kollar dom säkert inte sånt och därför råkade dessa bilder komma med! Kan ju vara navelsträng el nått ben som ni såg!

Svar på tråden Kön avslöjat trots att vi sa nej