• Anonym (2 missfall)

Bli gravid direkt efter två missfall?

Finns ju flera trådar där folk blivit gravida direkt efter missfall och det har gått bra för flera och de har fött friska barn. För mig gick det inte bra - jag fick ma/mf direkt efter mitt mf i vecka 6. Blöder nu ut det sista där och enligt VUL så har jag endast förtjockade slemhinnor kvar. Nu till min fråga, bör ja vänta en mens på att bli gravud? Är det over kill att testa direkt igen? Samtidigt tänker jag att i naturen, hade jag fått ägglossning, så hade jag ju kört igen. Är inte kroppen redo för att bli gravid så blir den inte? Eller??

• Svar på tråden Bli gravid direkt efter två missfall?
  • Anonym (.)

Vi fick MF 2 ggr i rad. Gyn sade att man bör vänta en mens emellan för att minska risken för MF ännu en gång. Å andra sidan finns det läkare som menar att man bara ska köra på. För oss blev det bra att vänta!

• Anonym (2 missfall)

Tack för svar!

Några andra??

• Anonym (Sofie)

Jag har haft två tidiga missfall och misstänker nu att jag är gravid igen, men har inte testat ännu. Är också orolig att det skall hända igen. Men senast jag var hos gyn sa hon att de inte betyder en ökad risk förrän man haft tre eller fler missfall i rad. 

Jag har både fått rådet att vänta och och att inte göra det. En fertilitetsläkare sa till mig att får du ägglossning så är kroppen redo att bli gravid igen, medan en barnmorska sa tvärt om så jag vet inte riktigt vad som gäller där.

• Anonym (2 missfall)

Har du alltså blivit gravid tre ggr utan någon mens emellan nu? Uppdatera gärna hur det går

• Anonym (Sofie)
    Anonym (2 missfall) skrev 2016-10-18 15:29:32 följande:

Har du alltså blivit gravid tre ggr utan någon mens emellan nu? Uppdatera gärna hur det går

Nej, första MF var i början av juli. Sedan blev jag gravid igen i augusti och gick då en vecka längre men även det MF. Sedan var det en mens imellan då jag inte blev gravid och nu misstänker jag att jag blivit gravid men är osäker.
  • Anonym (2 missfall)

Aha det var ju inte riktigt samma. Jag har haft 2 missfall utan mens emellan och funderar på att försöka direkt igen utan mens emellan.

• Anonym (Sofie)

Fast vi försökte alltså direkt tredje gången men det blev inget. Är ju inte säkert att det tar sig varje gång. Jag tror lite som fertilitetsläkaren sa, om kroppen får ägglossning är det nog redo.

• Anonym (2 missfall)

Ja det borde väl vara så, men jag är ändå osäker. Undrar om slemhinnorna verkligen är bra, tycker inte de blöder ut ordentligt vid missfall. Kan man verkligen "använda"'delar av gamla slemhinnor flera gånger, funderar jag på.

Svar på tråden Bli gravid direkt efter två missfall?