• Aprilia77

Pee Wee kattlåda, är den bra?

Har problem med stinkande kattlåda, jag är extremt luktkänslig. Har nu provat massa olika sand och kristaller men är inte nöjd med något trots att jag plockar flera ggr om dagen. Har läst om Per Wee kattlåda med pellets, många verkar tycka att den inte luktar. Någon som har den? Hur är det med lukten?

• Svar på tråden Pee Wee kattlåda, är den bra?
  • Eir

Jag har använt Pee Wee låda till mina katter under ett par år. Och det funkade så där. Det luktade en del, visst billigare. Men en av katterna vägrade till slut (jag rensade lådan 2ggr om dan) så började hon kissa utanför lådan istället.

Jag var tvungen att byta till sand istället.

• heleneh

Hej,

Jag använder det och tycker det är fantastiskt. Luktfri i nästan en vecka och då är det bara att rengöra underredet...

• Marrelita85

Jag har bytt från EC till peewee och en ecodome XL låda (låda med huv). Har två katter och bytet gick relativt smidigt. Visst de gillar sand bättre, men accepterar pelletsen bra. Byter underlådan två gånger i veckan då det blir så fullt annars. Tycker inte att det luktar "kattlåda" inne hos oss och ingen annan tycker det heller. Visst pelletsen täcker inte bajslukten, men jag tar bort bajset om jag känner att det luktar bajs när jag är hemma. 

Billigt och smidigt strö, dessutom miljövänligt vilket sanden inte alls är. 

Svar på tråden Pee Wee kattlåda, är den bra?