• blue raul

Affektanfall

Jag har ett barn på snart 3 år som fick sitt första affektanfall när hon var 2,5 år. Hon har haft 3 anfall på 4 månader. Inte så ofta alltså.

Jag undrar om det finns någon annan med barn här som började få anfall såhär sent och som har det sällan??

Allt info jag hittar är om barn som får det när dom är några månader bara. Och ofta flera anfall i veckan.

Kan dom komma att bli värre/komma oftare? Ofta går dom ju över i 3-4 års ålder och hon har precis börjat få..?

Är så glad att det bara händer någon gång ibland..

Hon får anfall när hon gjort sig illa. Krampar då och svimmar.

• Svar på tråden Affektanfall
  • micjos

Vår dotter höll på så när hon inte fick som hon ville, då skrek hon tills hon svimmade. kommer inte ihåg ålder men inte yngre än ditt barn iaf. Det hände flera ggr,när vi tillslut gick till en barnläkare så slutade hon antagligen pga att hon blev rädd att de skulle göra något. Men hon är fortfarande envis som synden :/

• nnnnnnnn
    blue raul skrev 2016-10-14 13:18:10 följande:
    Jag har ett barn på snart 3 år som fick sitt första affektanfall när hon var 2,5 år. Hon har haft 3 anfall på 4 månader. Inte så ofta alltså.
    Jag undrar om det finns någon annan med barn här som började få anfall såhär sent och som har det sällan??

Allt info jag hittar är om barn som får det när dom är några månader bara. Och ofta flera anfall i veckan.
    Kan dom komma att bli värre/komma oftare? Ofta går dom ju över i 3-4 års ålder och hon har precis börjat få..?
    Är så glad att det bara händer någon gång ibland..
    Hon får anfall när hon gjort sig illa. Krampar då och svimmar.
    Har ni kollat upp det? Tagit det med VC eller BVC?
    Det kan ju bero på annat än affektanfall, tex epilepsi.
Svar på tråden Affektanfall