Varför tycker du att Asperger är en sån himla fin gåva?
Hej hej forumet, nu är Vigge uttråkad igen. Jag bara undrar av ren nyfikenhet, varför tycker du att Asperger är så himla fint och så himla bra? Undrar särskilt varför en del som inte ens har den diagnosen önskar att de hade fått den? Tycker mig ha sett en del såna inlägg här tom. Vet ni ens vad ni säger? Vad är det som är så himla bra med att kunna analysera sönder en film medans man har otroligt svårt med det sociala spelet? Saker som ni normala inte har svårt med. Jag får inte det här att gå ihop, man kan ju inte få sex om man inte förstår det sociala spelet och i allmänhet får man kämp att lära sig det, varför sitter då så många människor och hyllar detta funktionshinder? Alltså, jag fattar ingenting, hur ska ni ha det egentligen???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-13 18:26
Råkade skriva fel, det ska stå "och i allmänhet får man kämpa som ett djur att lära sig det, varför sitter då så många människor och hyllar detta funktionshinder?"
Man är väldigt utsatt för att bli ledsen och sårad med AS, jag tycker INTE det var värt priset jag fick betala med 10 års svår depression och självhat, det var inte värt det nånstans.