Anonym (Lucky) skrev 2016-10-12 23:03:02 följande:
Hallå!
Vill bara tipsa alla tappra där ute som försöker månad efter månad. Det kanske inte funkar men jag tänker att skulle jag bara kunna påverka så att en enda får ett efterlängtat plus så måste jag iaf dela med mig av min erfarenhet. Så får alla tro precis vad dom vill, men så här har det iaf gått till för mig:
(Kan tillägga att alla försök har gjorts med ÄL-test, så varje försök har varit "all in")
2012:
försök 1 utan bisolvon= inte gravid
Försök 2 med bisolvon= gravid
Resulterade i vårt första barn
2014:
Försök 1 utan bisolvon= inte gravid
Försök 2 med bisolvon= gravid
Resulterade tyvärr i missfall
(Väntade av olika anledningar ett tag innan nya försök)
2015:
Försök 1 utan bisolvon= inte gravid
Försök 2 utan bisolvon= inte gravid
Försök 3 utan bisolvon= inte gravid
Försök 4 med bisolvon= gravid
Resulterade i vårt andra barn
Vi har (både jag och sambon) alltså alla tre gånger jag blivit gravid ätit bisolvon. Sammanträffande eller inte vet jag inte men det är definitivt intressant och kanske kan ge någon hopp?
Fyller på:
Första barnet:
3 försök - inte gravid
1 med bisolvon - gravid (hade hosta, visste inte att man kunde ta bisolvon för att lösa upp slemproppen som blockerar livmoderhalsen, alltså en ren slump att jag tog det)
Andra graviditeten- 2 år utan bisolvon - inte gravid
Funderar på om det var någon särskilt när jag blev gravid med ettan och tänker "konstigt att jag blev gravid när jag var så sjuk så att jag t.o.m. tog selmlösande" , inser sambandet - tar bisolvon igen och blir gravid på första försöket.
Sen följer en cirkus med MA/MF (4 st), men varje gång jag inte egentligen orkade bli gravid, så lät jag bli bisolvon (= blev ej gravid) och varje gång jag kände att nu orkar jag med att bli gravid igen så tog jag bisolvon och blev gravid på första försöket.
Andra barnet blev alltså till på ett försök med bisolvon.
Sen var vi rätt nöjda, om det blir ett barn till så blir det... Men utan bisolvon = ej gravid. Flera år utan p-medel...
Sen bestämde vi att ifall vi ville ha en trea så var det dags att försöka igen, så jag tog bisolvon en gång till och blev gravid = fick vår trea.
Så sammanfattningsvis:
4-7 år utan bisolvon = inte gravid en enda gång.
Testat bisolvon 7 ggr och blivit gravid varje gång på första försöket.