• Anonym (Lucky)

Bisolvon!

Hallå!

Vill bara tipsa alla tappra där ute som försöker månad efter månad. Det kanske inte funkar men jag tänker att skulle jag bara kunna påverka så att en enda får ett efterlängtat plus så måste jag iaf dela med mig av min erfarenhet. Så får alla tro precis vad dom vill, men så här har det iaf gått till för mig:

(Kan tillägga att alla försök har gjorts med ÄL-test, så varje försök har varit "all in")

2012:

försök 1 utan bisolvon= inte gravid

Försök 2 med bisolvon= gravid

Resulterade i vårt första barn

2014:

Försök 1 utan bisolvon= inte gravid

Resulterade tyvärr i missfall

(Väntade av olika anledningar ett tag innan nya försök)

2015:

Försök 2 utan bisolvon= inte gravid

Försök 3 utan bisolvon= inte gravid

Försök 4 med bisolvon= gravid

Resulterade i vårt andra barn

Vi har (både jag och sambon) alltså alla tre gånger jag blivit gravid ätit bisolvon. Sammanträffande eller inte vet jag inte men det är definitivt intressant och kanske kan ge någon hopp?

• Svar på tråden Bisolvon!
  • nnnnnnnn
    Anonym (Lucky) skrev 2016-10-12 23:03:02 följande:
    Hallå!
    Vill bara tipsa alla tappra där ute som försöker månad efter månad. Det kanske inte funkar men jag tänker att skulle jag bara kunna påverka så att en enda får ett efterlängtat plus så måste jag iaf dela med mig av min erfarenhet. Så får alla tro precis vad dom vill, men så här har det iaf gått till för mig:
    (Kan tillägga att alla försök har gjorts med ÄL-test, så varje försök har varit "all in")

2012:
    försök 1 utan bisolvon= inte gravid
    Resulterade i vårt första barn

2014:
    Resulterade tyvärr i missfall

(Väntade av olika anledningar ett tag innan nya försök)

2015:
    Försök 2 utan bisolvon= inte gravid
    Försök 3 utan bisolvon= inte gravid
    Försök 4 med bisolvon= gravid
    Resulterade i vårt andra barn

Vi har (både jag och sambon) alltså alla tre gånger jag blivit gravid ätit bisolvon. Sammanträffande eller inte vet jag inte men det är definitivt intressant och kanske kan ge någon hopp?
    Fyller på:
    Första barnet:
    3 försök - inte gravid
    1 med bisolvon - gravid (hade hosta, visste inte att man kunde ta bisolvon för att lösa upp slemproppen som blockerar livmoderhalsen, alltså en ren slump att jag tog det)

Andra graviditeten- 2 år utan bisolvon - inte gravid
    Funderar på om det var någon särskilt när jag blev gravid med ettan och tänker "konstigt att jag blev gravid när jag var så sjuk så att jag t.o.m. tog selmlösande" , inser sambandet - tar bisolvon igen och blir gravid på första försöket.
    Sen följer en cirkus med MA/MF (4 st), men varje gång jag inte egentligen orkade bli gravid, så lät jag bli bisolvon (= blev ej gravid) och varje gång jag kände att nu orkar jag med att bli gravid igen så tog jag bisolvon och blev gravid på första försöket.

Andra barnet blev alltså till på ett försök med bisolvon.

Sen var vi rätt nöjda, om det blir ett barn till så blir det... Men utan bisolvon = ej gravid. Flera år utan p-medel...

Sen bestämde vi att ifall vi ville ha en trea så var det dags att försöka igen, så jag tog bisolvon en gång till och blev gravid = fick vår trea.

Så sammanfattningsvis:

4-7 år utan bisolvon = inte gravid en enda gång.
    Testat bisolvon 7 ggr och blivit gravid varje gång på första försöket.

• Anonym (Samma här!)

För mig har det också fungerat! 11 månader ingenting, 12e månaden testade jag bisolvon och vips så var där ett plus! :)

Nästa gång testade vi 2 månader utan framgång, sedan kom jag på att jag kunde testa med bisolvon 3e månaden och då plussade jag direkt igen! :))

• nnnnnnnn

Fler som har testat och fått det att funka?
    Trots att det inte finns någon evidensbaserad forskning på detta?

• Mandypandy90

Åh spännande! Började försöka i juni och har precis börjat med bisolvon för att det inte har tagit sig tidigare. Har ÄL nästa vecka. Hur långt innan bör man ta bisolvon? Jag tänkte att både jag och mannen ska ta. Eller hur gjorde ni?

• Anonym (Samma här!)

Jag tog några dagar innan äl (kanske 3 dagar) tog inte samma dag som äl skulle vara. Lycka till :)

• kela81

Fyller på jag med:

barn 1:
    bebisverkstan öppnades i aug 2007, inget plus alls
    januari 2009 påbörjar utredning
    mars 2009 testar med bisolvon, ingening...
    maj 2009 får diagnosen PSOC och börjar med pergotime, gör 6 kurer med dubbel pergo på raken
    september 2009 sista pergotime kuren, testar med bisolvon och blir gravid med tvillingar. Tyvärr klarade sig inte ena men i Maj 2010 föddes våran första dotter

barn 2.
    Kört helt oskyddat sedan dottern föddes maj 2010
    augusti 2012 gör ett seriöst försök med äl stickor, inget plus
    september 2012 börjar med pergotime och bisolvon, plus.
    I maj 2013 föds våran andra dotter

barn 3
    kört helt oskyddat sedan andra dottern föddes i maj 2013
    September 2015 första seriösa barnförsöket, kör med pergotime+bisolvon direkt,
    får plus
    i maj 2016 föds våran son 

Fotograf på www.kelasbilder.se
  • kela81

jag har ätit bisolvon sen mensens sista dag till äl. Vid vårar försök till barn 2 och 3 har min läkare rekommenderat bisolvon, vid fösta sa han att de inte fick rekommendera det då de inte gjordes någon forskning på just graviditet/bisolvin då det var ett förkylningmedel. En kompis till mig blev gravid när hon åt det för förkylkning och ej försökte bli gravida. Hennes man hade fått "domen" helt ofertil och deras två andra barn var ivf just av den anledningen

Fotograf på www.kelasbilder.se
  • Anonym (babytime)

hej, kan någon ge mig den korrekta dosen?
    hur många och när ska vi börja ta bisolvon?
    både för mig och min man

• nnnnnnnn
    Anonym (babytime) skrev 2016-11-09 11:06:56 följande:
    hej, kan någon ge mig den korrekta dosen?
    hur många och när ska vi börja ta bisolvon?
    både för mig och min man
    Läs på förpackningen.
    Vad jag vet så räcker det att du tar några dagar. Försök pricka in 2-3 dagar för ÄL och sen även under ÄL och någon extra dag.
    Så använder du ÄL-stickor så ser du när du haft ÄL och kan sluta ta någon dag efter. så 4-7 dagar max per cykel.
  • miranda94

Jag funderar på att börja med bisolvon men som jag förstått så får man bara äta de i tio dagar? Har ingen mens, får en gång per år.. ska jag bara börja med tabletterna och få äl ??

• Anonym (Missing)

Ska testa, spelar det någon roll om det är tabletter eller flytande?

• nnnnnnnn

Puffar upp igen eftersom det förekommit frågor om just bisolvon.

Någon kanske vill fylla på när den ändå är igång?

• jentorq
    nnnnnnnn skrev 2017-05-14 21:40:30 följande:

Puffar upp igen eftersom det förekommit frågor om just bisolvon.

Någon kanske vill fylla på när den ändå är igång?

Jag har blivit gravid två gånger när jag ätit bisolvon. Tyvärr slutade båda i MA i v10 (upptäcktes senare vid ultraljud, andra gången såg vi hjärtat slå i V8). Nu vill jag försöka igen men vet inte om jag vågar med bisolvon, tror ni det kan göra det enklare för spermier av sämre kvalitet att komma fram till ägget och det är därför jag får missfall? Har inga barn ännu... blir ju sugen när jag läser denna tråd men är så fruktansvärt orolig för ytterligare ett missfall.
  • nnnnnnnn
    jentorq skrev 2017-09-11 17:20:20 följande:
    Jag har blivit gravid två gånger när jag ätit bisolvon. Tyvärr slutade båda i MA i v10 (upptäcktes senare vid ultraljud, andra gången såg vi hjärtat slå i V8). Nu vill jag försöka igen men vet inte om jag vågar med bisolvon, tror ni det kan göra det enklare för spermier av sämre kvalitet att komma fram till ägget och det är därför jag får missfall? Har inga barn ännu... blir ju sugen när jag läser denna tråd men är så fruktansvärt orolig för ytterligare ett missfall.
    Blir du gravid utan bisolvon så är det naturligtvis bäst, men om alternativet är att välja mellan att ev. få missfall eller att inte ha chansen att få ett barn, så har vi valt chansen.
    Sen har vi fått ungefär lika många mf som barn så visst har det varit jobbigt, men för oss var det värre att tänka sig att inte ens ha försökt få barn (trots uppenbar risk för mf)
  • Grus grus

Mina båda systersöner är Bisolvon-barn!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Första barnet försökte de i över ett år, och trots att hon var sjuk, ville de inte missa äl så de körde ändå. Och hon blev gravid. Efteråt hörde hon talas om att Bisolvon kunde ha påverkat, men hon trodde bara att det var ett sammanhang.

Andra gången försökte de i sex månader, sen tog hon Bisolvon för skojs skull, och blev gravid.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • nnnnnnnn

Puffar upp tråden eftersom det kommit ny tråd som sökte efter denna info...

• Anonym (Funkar inte)

Jag kan ge min historia. Vi försökte skaffa barn under en tid.. tillslut började jag med att prova olika ?hemmakurer? bland annat, bisolvon.. för mig funkade det inte. Testade visserligen bara en cykel.. men två månader efter jag slutade med alla olika hemmakurer & tillskott så blev jag gravid. Sen har jag ju verkligen läst att det funkar för andra, men för mig funkade det inte..

Svar på tråden Bisolvon!