• Hjärtat007

Efter första barnet

Hej!

Vi har genomgått ett lyckat IVF försök är nu i v 31. Får höra mycket från människor runt om kring "ja nu när de funkat en gång kommer de säkert ha rättat till sig så de kommer gå lätt att bli gravid igen" helt enkelt tror många att vi inte kommer behöva hjälp om vi vill ha flera barn och jag är nyfiken om sånt händer?

Är de någon som behövt hjälp (vilken som) sen att de hänt av sig själv med andra?

• Svar på tråden Efter första barnet
  • Jag är bara jag

Har bekanta som fick göra åtminstone 2 IVF:er med första barnet, men anda kom spontant mindre än 2 år senare. Det kräver ju dock att inget är så fel att det helt förhindrar en spontan graviditet. Det funkar definitivt inte bara för att man lyckats få barn en gång! Vilken logik finns det i det?

• Hjärtat007

Jo glömde ju skriva att de inte är något fel dom hittat på oss, de hände bara inte spontant helt enkelt.

• MyDestiny

Gjorde inte ivf men genomgick en fertilitetsutredninng innan första. Behandlades med pergotime då de inte hittade några andra fel mer än något oregelbunden cykel hos mig. Försökte i sammanlagt över 2 år.
    Nu när vi började försöka med nr 2 tog det sig på första försöket utan hjälp. Min mens blev efter graviditet 1 helt plötsligt regelbunden. Så jag tror det var därför.

Så i vårt fall stämde det.

• Anonym (Planeraren)

Sådär säger folk till oss också, vi har dock ställt oss i kö för syskonförsök vi får väll se man kan ju hoppas :)

• Jag är bara jag

Är man "bara" oförklarligt infertil finns ju alltid en chans. Glad Vid PCO också- finns det ägg finns en chans.

Svar på tråden Efter första barnet