6 månaders äter varje timme nattetid
Har två barn, lilltjejen på 6 månader och storasyster 2,5 år. Storasyster har en kromosomavvikelse som gör att hon behöver mycket stimulans osv för att utvecklas, vanlig förskola har inte funkat så i väntan på plats på särförskola så är hon nu hemma.
Så tröttheten är hemsk, lillasyster äter oftast varannan timme på natten och ibland (ett par ggr i veckan) varje timme. Behöver råd för att få henne att iallafall glesa ut målen. Hon älskar mat på dagen och äter gladeligen en halv portion gröt på morgonen, mat till lunch och drygt en portion gröt på kvällen, vill behålla amningen som mellanmål men hon är inte intresserad av att amma på dagen så oftast snuttar hon bara lite mellan målen och så ammar hon massa på natten. Ska jag ge henne riktigt mellanmål? Känns tidigt...
Funderar på att testa eget rum då hon är lättväckt. Välling tycker hon inte om,.....
Några råd? Funkade ju att sova när hon sov innan på dagen när storasyster var på förskolan, men hon mådde så dåligt där så vi var tvungna att ta hem henne. Och nu har storasyster slutat sova på dagen också, suck känns som jag aldrig sover.
Känns hårt att bara sluta amma på natten, hon har napp hela dagarna men vill absolut inte ha den på natten innan hon fått amma, hon kniper bara ihop munnen när jag försöker.
Snälla någon som har tips? Till jul tänker jag att min man kanske kan ta ledigt någon vecka och lämna storasyster till farmor och farfar och då helt enkelt ta den hårda vägen och bara sluta amma om det inte blivit bättre tills dess