• Annlove

Han vill inte ligga

Trodde det var tvärtom att tjejer oftare inte ville en killar, men där fick jag. Min man vill inte ligga. Det känns som om känslorna blir mindre och mindre ju mera han inte är intresserad av sex. Vi träffades för 20 år sen (ganska unga)och som för dom flesta nyförälskade är sexet på topp hela tiden, kanske flera gånger om dagen. Min man har alltid tyckt om sex och velat haft det. Mellan -05--13 fick vi några barn och sexlusten av tog för min del då det  inte fanns tid eller ork. Jo vi hade sex men det blev inte många gånger per år. Men i somras hände det som hände för 18 år sen. Vi båda hittade tillbaks till sex delen som vi hade som nykära. Så sommaren var helt underbar, kände mig som 20 år igen, sex nästan varje dag. Men sen tog min mans semester slut och tydligen tog hans behov av sex också slut. Han vill aldrig längre, han säjer att han är trött, har ont eller nått annat. Själv känner jag mig helt tom, vad är det för fel på mig nu? gammal, ful, tjock? Varför vill han inte ta på mig mera. Jag tycker att det här är jätte jobbigt att varje kväll bli nervös över ifall han vill ha sex eller inte. Känner mig såååå oattraktiv och känner mig som en stor idiot varje dag.  Jag blir ledsen å gråter och undrar varje dag VARFÖR! Jag har pratar med honom om det men får bara till svars att han inte vet varför...han är trött osv. Själv vill jag inte ha ett förhållande utan sex. Det liksom tillhör ett lyckligt underbart förhållande. Tänker inte förnedra mig genom att tigga och be om nått som borde vara naturligt. Tänkt vad många jag säjer nej till för att jag inte vill vara otrogen och kommer inte att vara det heller.....det suger.
  • Svar på tråden Han vill inte ligga
  • Anonym (Följer..)

Följer detta..

Men tycker också de är konstig då män egentligen har mer sexlust än kvinnor eller framför allt vill dom ha mer sex, så känns ovant för mig som kvinna läsa att han inte vill ha sex.

Jag hade varjefall på allvar riktigt ordentligt men bestämt ,pratat ut med honom igen o frågat varför! Visst han har gett anledningar men fråga om han tänkt ni aldrig mer ska ha sex? Fråga även rakt ut om han fortfarande tänder på dig och om inte, vad kan man göra åt de?

Hoppas du får nått form av svar varjefall!

• Haskel

Till att börja med vilja "gratulera" till en viktig erfarenhet, som också kan hjälpa dig. Nu vet du hur de känns för de män, även din egen, när inte kvinnan vill/kan. Du förstår också reaktionerna om tjat och påtryckningar om "något självklart".

Sätt dig ner med din man och prata. Be honom tänka tillbaka på åren då ungarna kom, och inte du ville. Fråga honom hur han upplevde det hela.
    Förklara därefter hur du känner nu. Sannolikt är det mycket lika.
    Be honom sedan tänka tillbaka på sommaren, och fråga hur han upplevde den. Fråga om han inte vill tillbaka dit. Förhoppningsvis vill han det.
    Förklara att det går. Men enbart om ni gör det tillsammans.

Ni måste nu ändra era rutiner. Din man är tillbaka i sina invanda arbetsrutiner, då han helt enkelt inte orkar eller har tid.
    Hur tråkigt det än kan låta, så bör ni börja med att gå och lägga er en halvtimme tidigare, bara för att ha sex, även om ni inte har någon direkt lust.
    Se till att ha ett långt förspel så båda hinner bli ordentligt tända, trots allt.
    Fortsätt med detta några dagar i en till två veckors tid. Var eller varannan dag. "Lust föder lust" heter det, vilket också stämmer, väldigt bra. Snart kommer ni hitta nya tider, kanske bara för en snabbis. Men sedan är det igång.

Lycka till

• stor grön drake

Om ni varit tillsammans i 20 år (Grattis, bra jobbat!) Så är ni troligen i 35-40 års åldern. Det är vid denna ålder som mannens sexualdrift börjar minska (ofta beroende på minskad testosteron produktion) medan kvinnan ofta når sin sexuella höjdpunkt. Det är ur synd och finns en hel del forskning på ämnet.

Så jag tror att det nog kan finnas helt naturliga, biologiska orsaker. Speciellt er nytändning ger ju verkligen tecken på att det inte är "du" som är fel på något vis

• Underhill
    Haskel skrev 2016-10-11 02:12:59 följande:
    Till att börja med vilja "gratulera" till en viktig erfarenhet, som också kan hjälpa dig. Nu vet du hur de känns för de män, även din egen, när inte kvinnan vill/kan. Du förstår också reaktionerna om tjat och påtryckningar om "något självklart".

Sätt dig ner med din man och prata. Be honom tänka tillbaka på åren då ungarna kom, och inte du ville. Fråga honom hur han upplevde det hela.
    Förklara därefter hur du känner nu. Sannolikt är det mycket lika.
    Be honom sedan tänka tillbaka på sommaren, och fråga hur han upplevde den. Fråga om han inte vill tillbaka dit. Förhoppningsvis vill han det.
    Förklara att det går. Men enbart om ni gör det tillsammans.

Ni måste nu ändra era rutiner. Din man är tillbaka i sina invanda arbetsrutiner, då han helt enkelt inte orkar eller har tid.
    Hur tråkigt det än kan låta, så bör ni börja med att gå och lägga er en halvtimme tidigare, bara för att ha sex, även om ni inte har någon direkt lust.
    Se till att ha ett långt förspel så båda hinner bli ordentligt tända, trots allt.
    Fortsätt med detta några dagar i en till två veckors tid. Var eller varannan dag. "Lust föder lust" heter det, vilket också stämmer, väldigt bra. Snart kommer ni hitta nya tider, kanske bara för en snabbis. Men sedan är det igång.

Lycka till
    Tror som du. Bra beskrivit och bra tips! Fokuset och prioriteringarna verkar helt klart ha skiftat från semester till arbete. 
    E vi överens så kör vi
  • CatMan

Om din man känner sig trött och har minskad sexlust så be honom kolla sitt testosteronvärde på vårdcentralen.

Kanske är det lågt och han behöver tillföra denna hormon. Jag själv använder testosterongele som jag smörjer in på morgonen.

Men det kanske är så att han har stressigt på arbetet eftersom han tappade lusten efter sommarsemestern.

Hoppas att allt löser sig och du får ligga med din man igen.

Svar på tråden Han vill inte ligga