Bokus returproblem
Halloj
Frun köpte lite böcker för ett tag sen då hon har börjat plugga. Men när böckerna kom så hade hon hunnit fixa några av böckerna så vi ville returnera några av dom. Böckerna skickades tillvida med schenker och därför ansåg jag att det inte är mer än rätt att dom får tillbaka böckerna med samma speditör. Bokus däremot har som krav att man returnerar böcker med posten så jag ringde dom och mycket riktigt, dom kunde under inga omständigheter ta emot böcker med andra än Posten.
Därför ringde jag till konsumentvägledningen som gav mig råd och argument. Kort tyckte konsument att det var oskäligt av Bokus att leverera med en speditör och kräva retur med en annan. Så med dessa argument ringer jag Bokus på nytt och berättar vad konsument sagt. Nu får jag veta att jag kan skicka med vilken speditör jag vill och jag begär och får till och med skriftligt på detta vis mail. Så vi skickar tillbaka böckerna, en vecka går och ingen hämtar böckerna så jag ringer för att påminna dom och tjejen som svara säger att posten är det enda alternativet men jag säger att jag har skriftligt från Bokus att jag kan använda mig av vilken speditör jag vill för returen och då suckar hon och säger att hon ska kolla upp detta och ber att få återkomma sen lägger vi på. Ingen ringer upp.
Imorgon returneras böckerna till oss igen. Schenker har vänligt meddelat oss att det kommer kosta en ny fraktsumma (104kr) att hämta ut böckerna. Så hur gör vi nu? Någon med idéer?