• Susanne00

Flertaliga misslyckade ivf försök

Vi har försökt att få barn nummer två med hjälp av ivf. Barn nummer ett var ett mirakel, vi hade då endast 1% chans att lyckas naturligt. Och gjorde det precis när vi startade vår utredning. Hon föddes 2012. 2014 började vi försöka få barn igen. Vi försökte i ett år sedan tog vi kontakt med ivf klinik. Nu något år senare. Har vi gjort 6 försök. 3 färskförsök med ett med 2-dagars och 2 med 5-dagars. Och tre frysförsöl där ett var 2-dagars och två varit 5-dagars. Resultatet har varit att en fryst 5-dagars vart ett plus men blev en MA i vecka 9. Resten har inte fäst. Äggen har varit toppkvalite och det har varit bra antal ut. Men ändå lyckas vi inte. Den här sista gången kände jag att jag gjorde allt rätt. Ingen kaffe, inget koffein, meditation, yoga, akupunktur. Ändå kom blödningen. Undrar om det är någon mer där ute som kämpar så här? Känner mig så ensam i sorgen och längtan.

• Svar på tråden Flertaliga misslyckade ivf försök
  • Virrvarr
    Susanne00 skrev 2016-10-10 20:20:04 följande:

Puffar

Hej!

Jag har gjort 3 färskförsök och 6 frys, dvs 9 återföringar. Har aldrig fått ett plus på testdagen. Är två år sedan vi började behandlingarna och 4 år sedan vi började försöka få barn.
    Du är inte ensam som krigar på.
  • gammelpysen

Kan inte mer än skicka medkänsla. Vi är många som väntar och längtar och livet kan kännas väldigt orättvist ibland. Jag undviker vissa situationer som släktträffar eftersom jag vet att alla tittar på magen, och det dessutom kläcks ungar både till höger och vänster. Det enda man kan göra är att (försöka) ha en positiv hållning och göra det bästa av situationen. 

• Harvester

Har precis påbörjat försök fyra. Enligt läkaren mindre än 10% chans pga dåligt svar med höga hormondoser.

Fick första naturligt på första försöket, konstigt men kan ju ha varit ren tur.

Troligen är jag för gammal. Fick första barnet vid 35 års ålder, är nu 38.

• Mabe

Hej!

Har ett barn sedan tidigare. Född 2008. Därefter har vi försökt få syskon. Igår gjorde vi vårt 7:e äggplock (gjort ett par frysförsök också). Får massor med ägg och hög befruktningsgrad men ändå vill det sig inte.....

Svar på tråden Flertaliga misslyckade ivf försök