• Domesticgoddess

Hjälp att styla min klänning

Jag ska på en halvtjusig bjudning till helgen och har beslutsvånda över looken;)

Har hittat en klänning jag är kanonnöjd med ; den är en klarblå fodralklänning med omlottringning. Väldigt smickrande och färgen är underbar men....skor och väska till klarblått?!?

Även fundersam över smycken, den är ganska urringningad och jag har rejält stora bröst som dessutom sitter högt upp så att säga. Vill inte att de ska "ta över" mer än de per automatik gör. Vad tror ni om att fimpa halsband och istället köra på lite längre örhängen? Tänker att det borde balansera ut urringningen... Kommer att ha uppsatt hår så örhängena hamnar lite i fokus.

Hjälp tjejer!

• Svar på tråden Hjälp att styla min klänning
  • Stårschan

Varför inte köra på fräscht vitt som kontrastfärg?

• Domesticgoddess

Spännande...hade inte ens funderat på vitt! Vita pumps och hudfärgade strumpor då? Har annars ett par snygga, skyhöga, pumps som är väldigt ljust rosa, beigerosa liksom. Kanske också funkat som kontrast?

Har ett 80-tal par skor (gillar skor!) men inga vita..kan iofs vara en bra ursäkt att köpa nya ;)

• Tihi

Jag blev rekommenderad silverfärgade skor och väska till en blå klänning och det blev jättefint. Örhängen i fokus låter som en bra idé om du vill dölja boobsen lite.

• Fnollet

Jag tycker svart är snyggt till blått, kör den kombon ofta om jag använder starka blå färger. Angående halsband eller ej så tycker jag du ska skippa det. Långa öronhängen låter snyggt till, och om skor och väska har några metaldetaljer eller stenar ska öronhängena gärna matcha deras färg :)

Om du är osäker så lägg upp bilder på det du tänkte kombinera, typ lägg allt på golvet tillsammans och fota. Då är det lättare att se vad som funkar och vad som inte gör det.

Svar på tråden Hjälp att styla min klänning