• muuppeens

Hur berättade ni för föräldrar?

Hej! Jag och min man har bestämt oss - ikväll berättar vi för mina föräldrar att vi har påbörjat utredning. Vi kan inte hålla på det längre då mina föräldrar även är mina chefer på mitt jobb. Och ohållbart att "sjukanmäla" sig då vi bor grannar.

Hur berättade ni för era föräldrar? Hur tog dom det??

• Svar på tråden Hur berättade ni för föräldrar?
  • Kelsson1

Vi var öppna med allt från början, problem med att bli gravid och senare även utredning och behandlingar.
    Jag har haft stort stöd från min familj.
    Vi pratar annars också om allt och har knappt hemligheter (bara sådant man glömmer att berätta ) så tyvärr har inga bra tips att dela med mig av.
    Hoppas bara att föräldrarna är stöttande när ni berättar.

• muuppeens
    Kelsson1 skrev 2016-10-11 06:39:52 följande:

Vi var öppna med allt från början, problem med att bli gravid och senare även utredning och behandlingar.

Jag har haft stort stöd från min familj.

Vi pratar annars också om allt och har knappt hemligheter (bara sådant man glömmer att berätta ) så tyvärr har inga bra tips att dela med mig av.

Hoppas bara att föräldrarna är stöttande när ni berättar.

tack så jättemycket för svar. Det gick bra att berätta. Dom hade det på känn. Men i förrgår när jag svimmade i köket framför dom så tändes hoppet om att jag var gravid.

Men dom stöttade.
  • Kelsson1
    muuppeens skrev 2016-10-11 09:17:54 följande:
    tack så jättemycket för svar. Det gick bra att berätta. Dom hade det på känn. Men i förrgår när jag svimmade i köket framför dom så tändes hoppet om att jag var gravid.

Men dom stöttade.
    Skönt alltid enklare om man har familjens stöd.
  • muuppeens
    Kelsson1 skrev 2016-10-11 10:13:25 följande:

Skönt alltid enklare om man har familjens stöd.

Hur gick det för er med utredning och så? Vad var "fel" och vad gjorde ni?
  • Kelsson1
    muuppeens skrev 2016-10-11 10:30:04 följande:
    Hur gick det för er med utredning och så? Vad var "fel" och vad gjorde ni?
    Konstaterades manlig faktor och vi fick ICSI.
    Det är ett tag sedan utredningen gjordes så jag minns inte så mycket av det. Var en massa blodprov vill jag minnas men var rätt fort avklarat.
    Det stora var att komma igång med försöken.
    Dottern kom med andra färskförsöket IVF och sonen med andra frysförsöket (embryon från samma kull som dottern).
Svar på tråden Hur berättade ni för föräldrar?