• anna4love

Babblarna är väl inte skadligt?

Googlade på runt på babblarna för att se om fanns fler avsnitt (börjar bli tjatigt), och hittade en artikel om att babblarna skulle kunna vara skadligt.

Är detta ens seriöst? Eller bara ett dåligt skämt?

Ni hittar artikeln här.

• Svar på tråden Babblarna är väl inte skadligt?
  • vikkey

Det är ingen artikel, utan bara en enda persons högst personliga åsikter. Hade det funnits forskning, vettiga källor etc kanske jag skulle övervägt att bli orolig. Men för att en person tycker att det antyder på drogpåverkan osv..? Närå, inget att bry sig om. :)

• Tyrfing

Haha!!! Det är en "artikel" skriven av "Orolig mormor". Ja, det låter enoooooormt seriöst. Drömmer

• Lena

För mycket av allt är skadligt. Här lär det vara skärmtiden och inte babblarna

• Bestemor

Skojar du?

Babblarna använts av logopeder för barn med sen språkutveckling.

Det finns böcker, mjukdjur och filmer om babblarna.

• Virvlande89

Åh, detta var det roligaste jag läst idag!
    Jag lär mina elever att korrekturläsa innan de publicerar sina alster, något denna oroliga mormor kanske borde tänka på. Begreppet "okristlig musik" ger kanske en ledtråd om författarens egna värderingar. Som det skrivits innan: ett otroligt vinklat inlägg som är baserat på mormoderns egna åsikter.

Titta på Babblarna, jag tror knappast att ett barnprogram har gjort någon till en drogmissbrukare. Om allt detta var sant skulle de som tittat på "Teletubbies" vara körda för länge sen och alla som läst "Tintin i Kongo" eller Pippi Långstrump när pappan fortfarande var "negerkung" skulle vara rasister.. ;)

• Tess1990

Nej! Babblarna är roliga (deras skiva bjuder på lite mer variation än youtube) och lärorika

Min son som varit sen i talet har kommit igång jättemycket sen vi började kolla mer på dom, sjunga själva deras sånger och leka med deras figurer

Det enda är väl att de kanske inte är så bra att titta på skärm/bara dom heeela dagarna varje dag

Men de handlar ju om vanligt vett, men dom är bra både för att få en lugn stund på tåget och för att öva tal/färger/former

Svar på tråden Babblarna är väl inte skadligt?