• Tihi

Svarta prickar i ansiktskrämen

Tro det eller ej men jag hittar inga svar när jag googlar det här. Jag har en ansiktskräm, en sån där dum burk som man måste doppa fingrarna i, krämen är vit men jag har sett små svarta prickar i den ett tag nu. Inte jättemånga men kanske 5 stycken på ytan liksom. Jag tänker inte använda den men har sparat den för att se om det förökar sig men det verkar inte ha gjort det på flera veckor. Krämen har varit öppen i 3 månader drygt. Är prickarna mögel eller vad tror ni?

• Svar på tråden Svarta prickar i ansiktskrämen
  • Anonym (.)

Det kan ju vara något från dina fingrar som kommit ner i krämen, och att ämnen i krämen reagerat med dessa.

Luktar krämen annorlunda? För när krämer blir för gamla eller dåliga så börjar de lukta unket/härsket enligt min erfarenhet.

• Tihi
    Anonym (.) skrev 2016-10-09 16:15:56 följande:
    Det kan ju vara något från dina fingrar som kommit ner i krämen, och att ämnen i krämen reagerat med dessa.

Luktar krämen annorlunda? För när krämer blir för gamla eller dåliga så börjar de lukta unket/härsket enligt min erfarenhet.
    Det är möjligt men inte jättetroligt då jag alltid tvättar händerna innan jag tar i krämen just för att burkar är så ohygieniska. Fattar inte varför inte alla krämer görs på flaskor så man inte behöver röra krämen. Krämen luktar inget speciellt men jag såg idag att det fanns några svarta prickar i locket också och där har jag ju inte rört krämen om det nu skulle ha varit mina fingrar som orsakade det.
Svar på tråden Svarta prickar i ansiktskrämen