• Susse

Är det rätt av universitetet?

Hej!
    Jag påbörjade en utbildning på Lunds universitet. Jag hann med två terminer, godkänd rakt igenom, och därefter har jag haft studieuppehåll pga föräldraledighet i två år. När vi gått en termin fick vi veta att utbildningens upplägg gjorts om. När jag gick på föräldraledighet frågade jag syon om hur det skulle fungera när jag kommer tillbaka och hon svarade mig lite löst att jag kanske skulle komma att få gå i två klasser ett tag men att det brukar alltid kunna gå att lösa.
    Jag kontaktade universitetet i veckan och fick då till svar att utbildningen gjorts om så mycket så att jag måste börja om på termin 1 igen!! Jag kan tillgodoräkna mig en hel kurs och kanske delar av andra men tveksamt.
    Jag blev helt knäckt!! Får de verkligen göra så?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är det rätt av universitetet?
  • Det kommer bli bra

Ja om utbildningen gjorts om och inga gamla kursomgångar går längre. Däremot ska du försöka tillgodoräkna dig så mycket som möjligt, så även om du skriver in dig på termin 1 så kanske du bara behöver gå en av termin 1's delkurser. 

Om jag var du skulle jag också höra med representanter för kåren om studievägledaren inte ger bra hjälp, de kan hjälpa dig mot institutionen.

Svar på tråden Är det rätt av universitetet?