• saralissie

Misslyckad blondering för andra gången.

Okej nu har jag blonderat håret för andra gången. Jag har gjort det hemma och själv. Inte alls nöjd med resultatet och vet inte vad jag ska göra för känns som det inte går att bli blond. 

Innan jag färgade håret var det färgat brunt såhär (pytte ljusare kanske)

Efter första blonderingen såg jag ut såhär:

Sen andra blonderingen hamnade jag här: Vad ska jag göra nu? Längst upp mot rötterna har jag den färgen jag vill ha över hela håret. Silvershampo kan det hjälpa??

• Svar på tråden Misslyckad blondering för andra gången.
  • Nyfikna72

Jag trodde det var allmänt känt att blondera mörkt hår kan resultera i märkliga resultat? Och då oavsett vem som gör det.

• Sunny1995

Om du inte bryr dig om att slita håret så är schwarzkopf blekning bäst i alla fall, men rekommenderar verkligen att gå till frisör då det slits så fruktansvärt.

• Mallemamma

Jag har gjort samma misstag som du några gånger ;) men nu har jag ett antal blekningar i bagaget och kan säga att det enda som fungerar när man ska göra det hemma är att gradvis slinga det. Så du skulle börjat med att slinga håret med slinghätta, sedan vänta ett tag och slinga det igen. Tyvärr finns det ingen quick-fix om man vill gå från mörk brunt till platina.

Efter du slingat några gånger kommer det se ljusare ut och när det är tillräckligt ljust kan du slänga i en blekning i hela håret, dock brukar det alltid bli gula toner när man gör hela håret.

Men är det inte helt slitet redan så rekommenderar jag att köpa slingor nu, köp två paket (minst) och ha i dom samtidigt efter du dragit ut hår i slinghättan såklart (försök undvika att lägga i hårbotten där det redan är så ljust). Och sen använd silvershampoo när du duschar. Sen är det bästa att vänta några veckor innan du går på det igen.

Även en frisör hade gjort det gradvis på ditt hår.

• ebe91

Tycker du först ska göra en avfärgning med colour B4 (den intensivare - finns två olika). Skölj NOGA! Sen slinga med hjälp av slinghätta. Flera gånger. Men med några veckors mellanrum. Jag gillar mest MOODS ljusaste. När du börjar bli ganska nöjd med ljusheten rekomenderar jag silvershampoo (fudge har det bästa enl mig - men var försiktig då håret lätt blir blålila om man har i det för länge - börja med 3 minuter). Sen finns det en bra färgbomb som inte nöter såsom silvershampo - revlon 1002. Men tänk att det säkert är 6 månader bort innan du ser vettig ut, det är en ganska låg övergångsperiod du har framför dig om du inte vill tappa allt hår.

• CoxPomona

Beställ tid hos en färgexpert. Du kommer säkerligen tappa hårkvalitet om du experimenterar vidare hemma. Gör om och gör rätt. Pigmenten frisörer använder kontra hemmafärger beter sig oftast inte likadant, hemmafärger går oftast inte lika "lätt att bli av med. Synd om håret du har ska bli svinto för att det blir utsatt för den ena felaktiga blekningen efter den andra.

• cameleon

Silverschampo och askorbinsyra kan ta bort pyttelite av det oranga men tror inte att det är värt det..
    Tycker också att du skall gå till frisören så du inte förstör håret, har själv gjort det ett antal gånger.. Nu är jag vithårig igen och kommer inte färga det igen, den läxan har jag lärt mig.

• iMitera

Experimentera inte mera utan gå till en frisör som får ordna till det. Säg som det är när du bokar så får ni komma fram till hur det kan ordnas. Inte för att jag kan nåt om hur det ska göras, men kanske kan du ha det ljusbrunt/mörkblont först för att sedan gradvis slinga det ljusare. Lycka till!

• Anonym (Blondie)

Du har för lite tålamod. Ditt hår reagerar exakt som det ska. Det du ska göra nu är att bestämma dig för om du har tålamod eller inte.

Du har två val. Antingen frisör eller ta lite längre tid på dig och göra det hemma.

Väljer du hemma så ska du göra följande:

Först införskaffar du en ljus, askig toning (OBS toning). Ljusaste du hittar. Som du applicerar i utväxten i blött hår och sen snabbt igenom längderna. Stå framför en spegel. När utväxten inte är så markant ljusare sköljer du ur. Detta kan ta 5min bara så håll koll.

Nu har du en jämnare hårfärg men du har inte förstört något. Toning kan även bättra på kvaliteten lite.

Vänta 2-4 veckor beroende på hur slitet ditt hår är. Införskaffa en bra inpackning och använd under tiden.

Slinga sedan håret. Undvik rötterna. Moods slingblekning funkar bra.

Köp färgbomb 1002 från revlon och ha i efter du sköljt ur.

Vänta nu 2-4 veckor igen, varva inpackning och färgbomb.

När håret nästan är helt blondt så kan du lägga en blekning över hela håret och skölja ur efter 5-10 min och avsluta med färgbomben. Är det redan super ljust förutom på några ställen kan du göra en lättare variant, blanda balsam med blekning och dra i där det är lite

.mörkare och skölj sedan ur.

TÅLAMOD är viktigast. Kom ihåg att du alltid kan lägga en toning som nyansering.

Lycka till!

Svar på tråden Misslyckad blondering för andra gången.