Mannen vägrar klippa sig och håret ser ut som f-n
Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Min man har fått för sig att han inte vill klippa sig, trots att han själv vet att det inte är snyggt som det är nu, och säger själv att han inte tycker det är fint. (Inte klippt sig på 2 år tror jag.) Men likt förbannat och som en slags fix idé så ska han inte klippa sig. Håret hänger ibland i stripor rakt ner i ansiktet.
Vad som kan vara om möjligt ännu värre är att han när han är hemma använder ett hårband (tänk pannband) (citat "Det är ju så fulsnyggt"). Visserligen tar det bort hårtestarna ur ansiktet, men när jag ser honom gå runt med ett zebrarandigt hemmagjort hårband så vill jag bara sexstrejka. Vilket jag sagt. Han tog då av hårbandet.
Finns det nån gräns för hur mkt man får "inte-bry sig" om sitt utseende trots partner? Hur bekväm kan man bli i att ens partner verkligen inte tycker att en viss sak i ens utseende ser bra ut när det är så lätt åtgärdat?
Jag kan inte få honom att ändra sig, och det ser bara mer och mer ovårdat ut (vilket det gjort i ett år).
F ö har vi det väldigt bra och har varit tillsammans länge.