Måtten på bebis stämmer ej
Min mardröm började för ett par dagar sen när jag skulle gå på rutin ultraljudet. Sett så mycket fram i mot detta nu i några dagar och kunde inte tänka mig att det skulle vara något som var fel.
Har en dotter innan som snart är 11 månader, så har koll på hur rutin ultraljudet går till. Hann inte vara där länge innan jag inser att det är något som inte stämmer. Min barnmorska mäter och mäter om och om igen och kallar in 2 stycken barnmorskor till. De visar sig till slut att skallmåttet inte överensstämmer med lårbenet. När jag stället frågan är detta någon fara? Blir det tyst en minut inne i rummet tills nån äntligen svarar med att de behöver inte vara de. Du behöver nog inte oroa dig. Åkte hem och försökte att inte tänka på de tills två dagar senare när ja skulle till läkarn.
Läkarn konstaterar då de som var sagt sen innan att skallmåttet inte överens stämmer med benen och armarna, och dessvärre inte ens i närheten med va som är normalt. Skiljer mer en 2 veckor på det. Från att ha vart beräknad till 1 mars till 14 februari. Fick göra ett akut fostervattensprov på plats, fick en halvtimma att bestämma mig.
Nu ska ja vänta på de och även genomgå en magnetröntgen för att se va de kan va för fel, som ja har förstått på min läkare är de osannolikt att ja och min sambo kommer få ett barn utan komplikationer, de bästa vi kam vänta oss är att de blir ett kortväxt barn. Otroligt ledsen, rädd och vet inte vad ja ska ta mig till, snälla, är de någon som upplevt detta?!