Barnen blir ledsna
Jag har en dotter på 6 år och min sambo har två döttrar på 6 och 3 år. De äldsta tjejerna leker jättefint, tycker jättemycket om varandra o.s.v även om de ibland bråkar också givetvis. Vi har varit tillsammans i 2 år och har bott ihop i ca. 4 månader.Min dotter tycker mycket om min sambo och min sambos barn tycker mycket om mig.
Till problemet nudå.. min sambo hittar på mycket saker med bara hans barn och jag hittar på mycket saker med bara min dotter (likvärdiga saker oftast). Men nu har det börjat uppstå svartsjuka hos båda barnen.
Min sambos ex har inte så stora möjligheter att göra saker med barnen. Hon har timvikariat och tjänar inte så mycket. De pengarna hon har över varje månad lägger hon hellre på sig själv än på barnen.
Framförallt min sambos äldsta dotter är fruktansvärt avundsjuk på att min dotter och jag åker iväg och gör saker. Hon pratar mycket med min sambo om att hon vill att jag ska vara hennes mamma istället och att hon önskar att min dotter inte fanns. Det gäller bara i dessa situationerna då, de är som sagt nära varandra annars.
Jag hittar på mycket saker med båda flickorna också men vill såklart få vara ensam med min dotter ibland. Min dotter skulle må dåligt om hon inte fick vara ensam med mig ibland, det är ju så hon är uppvuxen hittills. Att det är hon och jag.
Det hjälper tyvärr inte att min sambo åker iväg på saker bara han och hans dotter. Vi har barnen samma veckor men ibland har jag kunnat låna hans dotter på mammans vecka och göra något bara hon och jag. Det hjälper tyvärr inte heller och intresset är såklart inte lika stort när hon är hos sin mamma. Jag kan tyvärr inte ha min dotter alls på pappans vecka.
Jag får jättedåligt samvete över det här och vet inte hur jag ska hantera det riktigt. Någon annan som haft samma problem? Hur har ni löst det? Men när hon är här så vill hon att jag tar över mamma-rollen den veckan.