• erilju

Cub

Hej!

Jag och min sambo gjorde igår kub ul.

Vi fick en nupp som hon avrundade uppåt till 2,8. Det i kombination med mina blodprover gav ett resultat på 1/214. Hon såg ett fint näsben och ALLT hon såg på skärmen såg bra ut. Trots det bröt jag ihop. Hur hade ni reagerat? Jag är 30 år.

• Svar på tråden Cub
  • nnnnnnnn

Risken är alltså mindre än 0,5 %?
    Inte något som skulle stört mej direkt...

Om det är under 0,5 % risk för regn imorgon, packar du med stövlar, regnkläder och paraply då? Bara för att risken inte är 0%?

Du hamnar i samma riskzon som om du varit strax över 35 år, så du får väl fråga dej själv om du skulle gått vidare till FVP om du varit 35 år.

Lycka till oavsett hur du gör!

• Mascaraklumpar

Den totala risken för allvarliga missbildningar/sjukdomar är runt 2% om jag inte minns fel, dvs betydligt mer än 1/214. Även om ni går vidare med fvp och det är normalt finns det inga garantier för att ni får ett friskt barn.

• 3hjärtan

Jag hade 1/254 och är dock 36år. Jag gjorde ett nipt och det visar på downs syndrom.

Så jag hade definitivt bett om ett nipt också!

• 3hjärtan

Mitt ul var bra med nupp 1.86 och synligt näsben. Var mitt blodprov som drog ned siffrorna

• erilju

Vi valde att gå vidare och göra nipt så vi väntar svar den här veckan. Det har varit två väldigt långa veckor kan jag säga. Håller tummarna och det enda jag vill veta är att bebbe är frisk och mår bra!

• 3hjärtan
    erilju skrev 2016-10-24 19:17:59 följande:

Vi valde att gå vidare och göra nipt så vi väntar svar den här veckan. Det har varit två väldigt långa veckor kan jag säga. Håller tummarna och det enda jag vill veta är att bebbe är frisk och mår bra!

Håller tummarna för er
Svar på tråden Cub