• Anonym (!!)

Min flickvän är döende i cancer

Jag träffade för ett år sen en jättefin tjej som jag blev tillsammans med för ca ett halvår sen. Hon berättade från början att hon hade cancer men att hon var på bättringsvägen, att den nästan var helt borta. För ett par veckor sen berättade hon dock en annan sak för mig, att hon fick ett besked för 2 år sen att hon bara har några år kvar att leva, max 8. Hon ljög alltså för mig från början, hon visste om att hon var döende och hennes motivering till att hon inte berättade det för mig från första början var att hon trodde att jag inte skulle vilja vara med henne då.

Sen hon berättade för mig att hon bara har nåt år kvar att leva har jag mått skit. Visst har vi inte varit tillsammans länge, men det förändrar inte det faktum att jag är kär i henne och att det är hon jag vill vara med och ingen annan. Jag ångrar inte att jag träffade henne, men samtidigt kan jag känna "varför skulle det här hända mig"? Var det verkligen värt att börja älska en person som jag mot min vilja kommer skiljas ifrån inom kort? Var det verkligen värt det? Jag kommer förmodligen gå i en depression och må dåligt i flera år efter hennes bortgång.

Om jag hade vetat om från början att hon va döende, så vet jag ärligt talat inte om jag hade fortsatt med henne. Men nu är det försent för jag älskar henne och nu kommer jag att få leva med det här i resten av mitt liv. Det känns som att hela mitt liv är förstört och jag kommer inte klara av det här.

Hjälp!

• Svar på tråden Min flickvän är döende i cancer
  • Anonym (Linda)

Men så tragiskt :/ Det är klart att du känner som du gör, det är helt normalt.

Det är ju ett riktigt allvarligt besked som slår omkull vem som helst. Mitt enda förslag är att du ser till att prata med någon om det, en jätteklok vän eller en psykolog.

• Anonym (blää)

Oj, vad självisk du låter... hon vill väl ha kärlek och närhet fram tills det är för sent!

Klara du inte att ge det så ska du sticka nu så hon slipper dig!

• Anonym (Linda)
    Anonym (blää) skrev 2016-10-06 12:55:56 följande:

Oj, vad självisk du låter... hon vill väl ha kärlek och närhet fram tills det är för sent!

Klara du inte att ge det så ska du sticka nu så hon slipper dig!

Jag misstänker att du är mycket ung.

Det går utmärkt att tänka och känna många saker samtidigt. Inget han känner just nu är fel och han har inte sagt att han vill/tänker lämna henne nu.
  • Nizon

En sak som vi alla människor kommer göra någon och det är just gå bort.

Det du har fått höra och kännedom om är det kan hända snart för en person du har känslor för. Jag har själv gått igenom det, inte gällande en partner men en person som var nära mig. Samtidigt har jag haft nära som har gått bort, utan att man ens fick chans, att säga allt man någonsin har vilja säga göra med dem personerna.

Mitt råd är följande även hur ont det än gör i dig. Försök ta vara på eran tid tillsammans och kanske du kan ge henne något hon alltid har drömt om. Exempel om hon har en drömresa eller har vilja prova på något osv. Skapa lyckliga minen som du alltid kan ha med dig i livet , med en person som betyder mkt för dig.

Det gjorde jag och några som stod nära den personen som vi visste skulle gå bort. Vi tog en resa som den hade drömt om osv. Även om personen inte är med oss längre. Så kommer den resan alltid vara kvar i våra minnen.

Svar på tråden Min flickvän är döende i cancer