• Nätarbetare

Rösta: SVT World läggs ner nästa år, tråkigt/gör inget?

Rösta: SVT World läggs ner nästa år, tråkigt/gör inget?
    voto.se/SvTWorld

SVT har beslutat att lägga ner kanalen SVT World den sista april nästa år.
    I den alltmer hårdnande globala konkurrensen kan inte SVT längre driva verksamheten på ett ekonomiskt försvarbart sätt, vilket är anledningen till nedläggningen.
    SVT World fortsätter dock att sända till Finland, vilket man gjort sedan 1988.
    vipatv.svt.se/204/nyheter/arkiv-for-nyheter/2016-10-05-svt-world-laggs-ner-nasta-ar.html

Det är väl vad man får se på Ving och jag med glädje sett i en förening i Fuengirola.

Alternativet med internet är inte så bra utan en tablå, så man får leta och inte mkt sänds direkt.

Vi har provat Ving, förening med SvT World och lägenhet utan så man får hoppas att nätet håller, då föredrar jag de med SvT World som också brukar ha bra internet.

Eller finns det bättre lagliga billiga system nu för att se allt överallt?

voto.se/SvTWorld

• Svar på tråden Rösta: SVT World läggs ner nästa år, tråkigt/gör inget?
  • Carambolan

Visste inte ens att det fanns ett SVT World, så jag måste nog rösta "det gör inget". Vi brukar aldrig resa charter så jag är van vid att lokaltv är allt som finns och möjligen nån internationell nyhetskanal om man har tur.

• Dixie

Har aldrig tittat på, åker mycket sällan på charter och förstår inte behovet att ha tillgång till svensk tv på semestern!

• Nätarbetare

Man ska givetvis följa med vad som händer hemma, där man är och globalt. Kanske är en massa inbrott hemma eller bomber där du är

• Dixie
    Nätarbetare skrev 2016-10-09 17:24:57 följande:

Man ska givetvis följa med vad som händer hemma, där man är och globalt. Kanske är en massa inbrott hemma eller bomber där du är

så viktigt är det ju inte att följa nyheterna när man är på semester att man måste ha tillgång till svensk tv på hotellet..... 
  • Nätarbetare
    Dixie skrev 2016-10-10 13:54:19 följande:
    så viktigt är det ju inte att följa nyheterna när man är på semester att man måste ha tillgång till svensk tv på hotellet..... 
    Internet går bra också men är ofta kasst. Inget är måste men bra, alla Ving Resort har båda och gör reklam för det.
  • Carambolan
    Nätarbetare skrev 2016-10-10 15:23:23 följande:

Internet går bra också men är ofta kasst. Inget är måste men bra, alla Ving Resort har båda och gör reklam för det.

Nu när fler och fler mobiloperatörer börjat avskaffa roamingavgifter kan man ju surfa lika bra på mobilen som man gör hemma. Jag besökte fem länder i europa i somras och det funkade bra överallt, även långt upp i alperna :)
  • Nätarbetare
    Carambolan skrev 2016-10-10 21:54:48 följande:
    Nu när fler och fler mobiloperatörer börjat avskaffa roamingavgifter kan man ju surfa lika bra på mobilen som man gör hemma. Jag besökte fem länder i europa i somras och det funkade bra överallt, även långt upp i alperna :)
    Mobilen har inte TV-format, jag har en Laptop
  • Carambolan

Bara att koppla upp datorn via mobilen i så fall. Använder du en proxytjänst i Sverige kan du till och med kolla på helt vanliga SVT-play om det känns viktigt på semestern. Förutsatt att man stannar inom EU då, annars blir det dyrt med nätet...

• Nätarbetare
    Carambolan skrev 2016-10-10 23:51:33 följande:
    Bara att koppla upp datorn via mobilen i så fall. Använder du en proxytjänst i Sverige kan du till och med kolla på helt vanliga SVT-play om det känns viktigt på semestern. Förutsatt att man stannar inom EU då, annars blir det dyrt med nätet...
    Play har ingen tablå med program som SvTW och nätet fallerar ofta, jag har använt båda en massa. Bara svenska hotell har SvTW
Svar på tråden Rösta: SVT World läggs ner nästa år, tråkigt/gör inget?