• Jordgubb90

Är det clementinerna eller magsjuka?

Hej!

Min son på 1,5 år äääälskar clementiner. Han har inte ätit så mycket av det tidigare men igår fick han 2 st och idag 2 st. Han har bajsat 6 ggr idag. Bytte en blöja för 10 minuter sen och nu bajs igen. Det är i mosad clementinform med lite annat i förstås. Ganska löst men inte rinnande. Det luktar surt som bara den och han blir helt röd i rumpan. Pigg i övrigt förutom förkylning sen någon vecka tillbaka. Vad tror ni?

• Svar på tråden Är det clementinerna eller magsjuka?
  • Jordgubb90
    Scalaren skrev 2016-10-04 18:19:04 följande:

Kan vara magsjuka, men det är alldeles för mycket citrusfrukt för en sån liten.

Hoppas inte magsjuka... det är ju inte så himla löst men han bajsar ofta. Och som sagt fräter i rumpan på han.

Är det för mycket? Varför kan dom inte äta hur mycket som helst av det?
  • Långbenopluto
    Jordgubb90 skrev 2016-10-04 18:39:24 följande:
    Hoppas inte magsjuka... det är ju inte så himla löst men han bajsar ofta. Och som sagt fräter i rumpan på han. Är det för mycket? Varför kan dom inte äta hur mycket som helst av det?
    Citrusfrukter är frätande och kan vara allergiframkallande om man är känslig. Och reagerar han så där i magen på dessa frukter så är det inte bra.
  • Birgitta02

Jag får diarré när jag frossar på clementiner. Äter gärna 5-6 st en kväll om de är kärnfria och söta. Två sådana frossardagar så mår magen INTE bra. Kan tänka mig att din lille reagerade med tanke på att han är så liten.

• Fia 28

Sådär blev syrrans pojke också av citrusfrukter. Lös i magen och väldigt röd i rumpan. Det verkar va vanligt att de reagerar på citrusfrukter när de är små. Kanske kan du testa med päron eller nåt annat?

Svar på tråden Är det clementinerna eller magsjuka?