Vad for bevis far anvandas i familjedomstol
Hej,
Ursakta att jag inte har nagra a, a, och o (bokstaverna 26, 27, 28), jag jobbar utomlands och datorn har inget svenskt tangentbord
OK, en van till mig gifte sig med fel kvinna from Kina och de flyttade till Sverige och fick tvillingar - fodda i Sverige. Hon visade sig vara mycket dominant, aggressiv och fordrande och karleken ar slut men han vagar inte gora nagot darfor att han alskar tvillingarna och ar radd for att forlora dem och hon hotar att aka hem till Kina och ta med sig barnen och inte lata honom traffa dem igen om han "forstor familjen" = separera
Mer fakta:
Pappan svensk (inte invandrare utan "ursvensk")
Pappan har delad vardnad enligt svensk lag
Barnen fodda i Sverige och svenska medborgare
Pappan ar valutbildad med bra lon
Pappan ar inte en stark ledartyp
Gifta i Kina men inte i Sverige
Kinesiska mamman inte svensk medborgare an
Barnen har svenska och Kinesiska pass
Mamman hemmafru
Jag rekommenderar min kompis att han maste vara lugn och planerande och skaffa klara bevis och sedan ga till domstol men han tror mig inte.
Min kompis tror att domstolen skulle ge kinesiska mamman ratt att ta med barnen till Kina (pa semester / for att traffa sina slaktingar fran mammans sida) trots att hon sa manga ganger har sagt att hon planerar att aka till Kina och ta med sig barnen att aldrig lata honom traffa dem igen om han driver igenom att separera.
De stora fragorna ar:
1) Vad for bevisforing kan pappan anvanda in en svensk domstol?
a) Pappan har en hog tjanst och hog lon och har rad att installera CCTC hemovervakning med ljudinspelning i alla rum i villan sa jag rekommenderar honom att fa hennes medgivande att gora detta - och sedan anvanda videon med ljud som bevis pa vad hon planenar i domstol. Pappan tror inte pa det for vad bevis kan han komma med att hon gav sitt tillstand. Hon kommer bara att neka att hon nagonsin har sagt det
2) Hur kommer en svensk domstol att agera med klara bevis vad mamman planerar?
3) Hur kommer en svensk domstol att agera med "inte klara bevis" vad mamman planerar om nu t.ex. CCTV med bandinspelning inte godkanns som bevis?
4) Mamman har redan sagt att - Det ar bara att ta med sig barnen over gransen till Norge eller Tyskland och sedan flyga hem fran dar om hon inte far ta barnen ut or Sverige sa fragan ar...:
a) Hur svart ar det att fa domstol att doma att barnen inte for lamna Sverige?
a) Skulle vad mamman sager fungera?: Kan mamman bara ta bussen till Norge eller baten till Tyskland och sedan flyga hem till Kina med dem aven om domstolen domer att barnen inte far lamna Sverige?
Tacksam for rad
MVH
MikeyIdea
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-02 14:24
Det skulle vara "ta baten till Tyskland"
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-02 14:27
Vad man pappan gora for att forsakra att han far traffa barnen igen? Han ar overtygad om att om barnen nagonsin lamnar Sverige med mamman sa kommer han aldrig se dem igen och jag haller verkligen med honom.