Fler som fått sammanväxningar efter en skrapning - hur har det gått sen?
Hade ett missfall tidigt i mars och blev sen gravid igen i maj, fostrets hjärta slutade tyvärr slå i v 12+1 och vi upptäckte det på KUB och fick starta igång det hela. Allt bedömdes komma ut som det skulle.
Får en akut störtblödning igen på semestern 2 veckor senare och får åka in till sjukhuset på orten vi är på och får en omgång Cytotec till, blöder mycket under kommande två dygnen. Fortsätter efter detta blöda som mindre mens i två veckor.
Men efter det får jag återigen akuta blödningar och åker in, rester finns kvar fortfarande och jag skrapas akut under narkos. Innan hemgång dagen efter ber jag dem titta med UL och det syns fortfarande två rester vilket gör mig både ledsen och orolig men de säger att de bedöms att komma ut av sig själv.
Hade en inbokad återbesökstid 1,5 vecka senare på sjukhuset där jag födde fostret och väl där ser de fortfarande rester men säger att de bör komma ut av sig själv.
Börjar jobba igen men återigen får jag akuta blödningar och får åka in...bokas för operation som utförst först två veckor senare. En hysteroskopi. Resterna tas bort men de ser skador i livmodern, sammanväxningar som de tror kan komma från första skrapningen. Så har nu ätit Femanest i tre veckor för att hjälpa slemhinnan att återhämta sig och ska på återbesök om en vecka, på måndag.
Om de inte är borta blir det en operation till.
Någon som varit med om liknande, fått skador från en skrapning inne i livmodern och sen försökt / lyckats bli gravid igen ändå?
Kan tilläggas att jag har två barn sen innan, första född med snitt och andra vaginalt. Jag är snart 40 år och känner tiden rinner iväg och rädd för att det nu ska bli svårare att lyckas bli gravid igen med skadorna som finns på insidan.
Hon pratade även om försvagad livmodervägg...