• Progressiv

Vem ser ni helst som USA:s nästa president?

Nyvald president efterträder Barack Obama (D) den 20 januari 2017.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ser ni helst som USA:s nästa president?
  • Dr Nail

Trump. Clinton är så tråkig. Med Trump i Vita Huset blir det underhållning, det är jag säker på.

Och tänk på alla memes som kommer att skapas!!

• Progressiv
    Dr Nail skrev 2016-09-26 19:58:54 följande:

Trump. Clinton är så tråkig. Med Trump i Vita Huset blir det underhållning, det är jag säker på.

Och tänk på alla memes som kommer att skapas!!

Så du ligger ideologiskt nära Trump?
  • Dr Nail
    Progressiv skrev 2016-09-26 21:23:04 följande:

Så du ligger ideologiskt nära Trump?

Det har jag väl ändå aldrig påstått?!
  • Progressiv
    Dr Nail skrev 2016-09-26 23:53:09 följande:

Det har jag väl ändå aldrig påstått?!

Jag trodde väl i min enfald att du skulle ta frågeställningen något mer seriöst... :-P
  • Zombie von Rymmen

Eftersom TS dristade sig till att erbjuda "Någon annan" som alternativ utan att specificera närmare så tar jag såklart det. Och vem skulle då det vara? Bernie Sanders. Vill gärna slänga in någon annan kul tjomme här, men det är liksom bara libertarianer resten av dem.

Men av de "realistiska" alternativen har jag faktiskt svängt och säger numer Trump. Då kan processen mot den oundvikliga avgrunden börja, och kanske kommer mänskligheten lite lindrigare undan i slutändan då. Jag är hur som helst trött på att sitta och vänta på domen och tyna bort vid konsumismens altare. Jag vill se skiten krascha och brinna nu!

Hela frågan ter sig jäkligt märklig egentligen. Varför ska utomstående bry sig så mycket om ett annat presidentval? Svensk media, inklusive - märkligt nog egentligen - SVT, hårdbevakar amerikanska presidentvalet. Är alla här smygamerikaner egentligen? Drömmer folk om ojämlikhet, den stora framgången på bekostnad av den lilla människan, oligarki etc?

Tänk om EU-parlamentsvalen hade fått hälften så mycket uppmärksamhet...

• Progressiv

Nattens debatt var för övrigt väldigt bra, och Clinton vann enligt mig med hästlängder.

• Progressiv
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 02:14:48 följande:

Eftersom TS dristade sig till att erbjuda "Någon annan" som alternativ utan att specificera närmare så tar jag såklart det. Och vem skulle då det vara? Bernie Sanders. Vill gärna slänga in någon annan kul tjomme här, men det är liksom bara libertarianer resten av dem.

Men av de "realistiska" alternativen har jag faktiskt svängt och säger numer Trump. Då kan processen mot den oundvikliga avgrunden börja, och kanske kommer mänskligheten lite lindrigare undan i slutändan då. Jag är hur som helst trött på att sitta och vänta på domen och tyna bort vid konsumismens altare. Jag vill se skiten krascha och brinna nu!

Hela frågan ter sig jäkligt märklig egentligen. Varför ska utomstående bry sig så mycket om ett annat presidentval? Svensk media, inklusive - märkligt nog egentligen - SVT, hårdbevakar amerikanska presidentvalet. Är alla här smygamerikaner egentligen? Drömmer folk om ojämlikhet, den stora framgången på bekostnad av den lilla människan, oligarki etc?

Tänk om EU-parlamentsvalen hade fått hälften så mycket uppmärksamhet...

USA har mycket makt (tyvärr), så det är klart att svenska medier bör bevaka presidentvalet. Sedan är ju dock hysteri (av alla slag) bra heller, förstås.
  • Progressiv
    Progressiv skrev 2016-09-27 05:26:00 följande:

USA har mycket makt (tyvärr), så det är klart att svenska medier bör bevaka presidentvalet. Sedan är ju dock hysteri (av alla slag) bra heller, förstås.

Aldrig bra *
  • LillaTjockaBertil

Eftersom det bara finns 2 kvar som rimligen kan bli president hoppas jag verkligen på Hillary. Annars hoppades jag på Bernie Sanders men han är ju inte med i racet längre.

• Dr Nail
    Progressiv skrev 2016-09-27 01:05:20 följande:

Jag trodde väl i min enfald att du skulle ta frågeställningen något mer seriöst... :-P

Jag tog det mer seriöst än jag egentligen borde.

Vad är USAs president för oss? Nyheter i media. Vad är nyheter? Underhållning. Vill du ha bra eller dålig underhållning? Vill du ha tråkigt eller vill du ha kul?
Svar på tråden Vem ser ni helst som USA:s nästa president?