Vad göra med inneboende?
Måste bara avreagera mig känner jag
Jag har en inneboende sedan ett tag tillbaka, och jag trivs inte längre hemma.
Jag är inte ekonomiskt beroende av denne,men när livet tog en skutt framåt insåg jag att jag kunde spara lite på boendekostnaderna om jag hyr ut ett rum.
Så sagt och gjort,hittade denna person som verkade så trevlig och ordentlig.
Jag är själv väldigt öppen glad snäll och generös person och vi hade ett snack om alla villkor från början,så allt verkade bra.
Men det slog mig från början att denne verkade väldigt naiv om boendesituationen Stockholm och ja,livet i allmänheten.Och detta gör att jag inte bara kan kasta ut människan..denne kommer helt enkelt hamna på gatan i värsta fall.
Men till saken...känner mig som ett irritationsmoment i mitt eget hem.
Vi kom överens om att personen fick ta med sin pojkvän DÅ OCH DÅ!Detta då och då kom att bli typ hela första veckan övernattning..när jag till slut sa till denne,att det helt enkelt inte är ok höll det sig ett tag innan dom började komma sent på kvällen..glömde låsa ytterdörren b.l och pojkvännen använde min handduk och hela badrummet var nerblött.Detta tillsammans med att denne verkar tycka att det är besvärande att ha oss här,hälsar knappt säger aldrig hejdå och säger aldrig något till min dotter och meddelar aldrig om denne skall vara borta några dagar,dessutom är dennes rum ett bombnedslag av smutsiga kläder och saker överallt,skulle inte störa mig..men det luktar,även genom dörren..visst håller fräscht i kök och badrum efter sig men hjälper aldrig till med att kasta sopor m.m.Jag är inte superpedant,men visst lägenheten är toppfräsch överallt för det är sådan jag är.
Har nu sagt att pojkvännen inte får komma hit nattetid mer,vilket hen tyckte var väldigt tråkigt,trodde inte tydligen inte att det störde mig så länge dom håller till i rummet han hyr borde ju det vara ok.Enligt hen då.
Nu tycker du säkert att jag skall kasta ut denne,men har för stort hjärta för det..hen har ingenstans att ta vägen och väldigt låg budget för att hitta något i staden..dessutom bor jag i ett väldigt eftertraktad del av Stockholm,jättelungt och än så länge besparat av allt stök,tryggt med andra ord.Och även här är hen rädd att gå ut på kvällen.Så svårt att se hens i lite mer stökigt ställe.Så hens chanser att hitta annat är minimala.Jag har ändå en väldigt schysst hyra fina,nya möbler i rummet m.m
Vet inte vad jag skall göra :(
Jag har tjatat på att hen skall städa sitt rum.."har inte tid" "jag är sjuk"..vilket inte stämmer.
Dessutom propsar hen på att betala hyran i sista i månaden trots att jag önskade runt 25 varje månad vilket vi var överens om.( Är också student och får mina utbetalningar runt den 25 varje månad,får inte alla det?CSN?)
Bah..fick spy ur mig lite.
Hur skulle du gjort?Är hen respektlös?