• Autumnleaf76

Hur många gånger per natt är er 5-åring upp på nätterna?

Min dotter vaknar och kommer upp mellan 1-4 gånger per natt, oftast två gånger. Men ibland färre/fler. Hon ska oftast kissa de gånger hon kommer upp, lägger sig snällt efteråt och somnar om.

Undrar hur många gånger per natt det är normalt för en 5-åring att vakna och kliva upp.

• Svar på tråden Hur många gånger per natt är er 5-åring upp på nätterna?
  • corona

Min son som precis fyllt 6, sommar vid 22.30 ca. Somnar han tidigare, vaknar han tidigare.

• Dixie

min 5-åring vaknar oftast någon gång under natten och kommer in till oss - och sover vidare där. 

• Lia4
    corona skrev 2016-09-25 21:23:28 följande:

Min son som precis fyllt 6, sommar vid 22.30 ca. Somnar han tidigare, vaknar han tidigare.

Oj, det var sent. Orkar han med skolan då? Skulle aldrig mina gjort i den åldern.

Svar på frågan: de har sovit hela natten i den åldern.
  • Valkyria75

Vår vaknar vanligtvis en gång och får då komna in och ligga i vår säng. Sover för det mesta vidare sen. Ca 2 av 3 nätter kissar han i sängen och vaknar då. Men även när han inte kissar så vaknar han och kommer upp.

• Alexi

Vår son närmar sig sex år men han har senaste åren bara vaknat en gång, det är när han någon gång under natten går från sin säng till vår och där somnar om direkt. Annars är han bara vaken om han typ är sjuk och tex täppt i näsan eller så. Någon enstaka gång vill han ha vatten på natten.

• Ludwigg

Vår dotter vaknar oftast en gång per natt. Hon lägger sig då hos oss och somnar oftast om snabbt. Om vi lägger henne i hennes säng kommer hon för det mesta tillbaka till oss igen, men får hon ligga kvar hos oss märker vi inte av några fler uppvaknanden.

(Jag drömmer om att hon ska vakna för att kissa, som flera skriver. Hon måste fortfarande ha nattblöja. Men det är en annan tråd...)

• Valkyria75
    Ludwigg skrev 2016-09-25 21:50:40 följande:

Vår dotter vaknar oftast en gång per natt. Hon lägger sig då hos oss och somnar oftast om snabbt. Om vi lägger henne i hennes säng kommer hon för det mesta tillbaka till oss igen, men får hon ligga kvar hos oss märker vi inte av några fler uppvaknanden.

(Jag drömmer om att hon ska vakna för att kissa, som flera skriver. Hon måste fortfarande ha nattblöja. Men det är en annan tråd...)

Vi har tagit bort nattblöjan, men det funkar ju inte så bra direkt... Vissa veckor tvättar jag lakan varje dag :(
  • Autumnleaf76

Vår dotter vill oftast kissa men somnar sedan i egen säng utan problem. Det är inga mardrömmar, nattskräck eller annat. Får dock känslan att hon vaknar och kliver upp direkt, ibland kommer mycket kiss och ibland nästan inget.

Hon är extremt trött dagtid.

Svar på tråden Hur många gånger per natt är er 5-åring upp på nätterna?